PKO Bank Polski zwycięzcą konkursu technologicznego Lider i nagrodzony w konkursie Najlepszy Bank

Udostępnij:
PKO Bank Polski został technologicznym Liderem Roku 2020. W kategorii bankowość kapituła konkursu najwyżej oceniła migrację zasobów banku do chmury, realizowaną w ramach Road to Cloud. Wyróżniony w tej kategorii został również Asystent głosowy banku. Trzecie miejsce zajęła Platforma Automarket oceniana w kategorii ubezpieczenia i inne instytucje finansowe. W konkursie Najlepszy Bank 2021 PKO Bank Polski był na podium w kategorii duży bank komercyjny.

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 384 mld zł. W I kwartale 2021 r. wypracował 1,2 mld zł zysku netto. Bank od lat kreuje i na dużą skalę udostępnia innowacje technologiczne stosując zaawansowaną analitykę i rozwiązania chmurowe. Współpracuje z liderami rynku fintech, zawiera strategiczne partnerstwa, wspólnie z udziałowcem – Polskim Funduszem Rozwoju – rozwija spółkę Operator Chmury Krajowej. W ubiegłym roku przeniósł do chmury 12 tysięcy terminali, na których pracują bankowi doradcy oraz udostępnił 13 tysiącom pracowników chmurowe narzędzie MS Teams. Klientom zaoferował wsparcie Wideodoradcy, usługę bazującą na rozwiązaniu chmurowym.

Ponadto wdrożona została platforma Dzień Dobry HR, która działa w chmurze publicznej SAP i obsługuje procesy miękkie HR dla ponad 23 tysięcy pracowników banku. Jako jeden z pierwszych w Polsce projektów w chmurze Azure realizowanych w instytucji finansowej wdrażana jest innowacyjna platforma komunikacji wewnętrznej – workai. Trwa migracja do chmury serwisów www.pkobp.pl i iPKO oraz replatformizacja systemu kartowego.

Transformację cyfrową PKO Banku Polskiego wspiera sztuczna inteligencja (AI), którą wykorzystują m.in. voiceboty wspierające pracę bankowej infolinii oraz Asystent głosowy IKO. Co trzecia osoba dzwoniąca na bankową infolinię obsługiwana jest już przez voicebota, a łączna liczba rozmów z bankową sztuczną inteligencją przekracza 1 mln. AI pomaga także w miękkiej windykacji, weryfikuje autentyczność dowodów osobistych oraz analizuje opinie użytkowników aplikacji IKO. W I kw. 2021 r. robotyzacji z wykorzystaniem AI poddano w banku 132 procesy. Bankowe roboty wykonały już 55,6 mln zadań i czynności.

Najnowsza technologia umożliwia korzystanie z usług banku bez wychodzenia z domu. Automarket – uruchomioną w lipcu 2020 r. platformę online Grupy PKO do zakupu aut, do końca I kw. 2021 r. odwiedziło 2,4 mln użytkowników.

„Gazeta Bankowa” po raz 19. nagrodziła firmy, które dokonały najciekawszych i najbardziej praktycznych wdrożeń technologicznych oraz już po raz 29. najlepsze banki komercyjne i spółdzielcze. Od lat PKO Bank Polski jest doceniany zarówno w konkursie Najlepszy Bank, jak i Lider.