Ponadto wdrożona została platforma Dzień Dobry HR, która działa w chmurze publicznej SAP i obsługuje procesy miękkie HR dla ponad 23 tysięcy pracowników banku. Jako jeden z pierwszych w Polsce projektów w chmurze Azure realizowanych w instytucji finansowej wdrażana jest innowacyjna platforma komunikacji wewnętrznej – workai. Trwa migracja do chmury serwisów www.pkobp.pl i iPKO oraz replatformizacja systemu kartowego.
Transformację cyfrową PKO Banku Polskiego wspiera sztuczna inteligencja (AI), którą wykorzystują m.in. voiceboty wspierające pracę bankowej infolinii oraz Asystent głosowy IKO. Co trzecia osoba dzwoniąca na bankową infolinię obsługiwana jest już przez voicebota, a łączna liczba rozmów z bankową sztuczną inteligencją przekracza 1 mln. AI pomaga także w miękkiej windykacji, weryfikuje autentyczność dowodów osobistych oraz analizuje opinie użytkowników aplikacji IKO. W I kw. 2021 r. robotyzacji z wykorzystaniem AI poddano w banku 132 procesy. Bankowe roboty wykonały już 55,6 mln zadań i czynności.
Najnowsza technologia umożliwia korzystanie z usług banku bez wychodzenia z domu. Automarket – uruchomioną w lipcu 2020 r. platformę online Grupy PKO do zakupu aut, do końca I kw. 2021 r. odwiedziło 2,4 mln użytkowników.
„Gazeta Bankowa” po raz 19. nagrodziła firmy, które dokonały najciekawszych i najbardziej praktycznych wdrożeń technologicznych oraz już po raz 29. najlepsze banki komercyjne i spółdzielcze. Od lat PKO Bank Polski jest doceniany zarówno w konkursie Najlepszy Bank, jak i Lider.