PKO BP nawiązało współpracę z polsko-brytyjskim startupem. Przetestuje technologię blockchain

Udostępnij:
Największy polski bank nawiązał współpracę ze zwycięzcą konkursu "Let’s Finech with PKO BP” firmą Coinfirm, która pracuje nad technologią blockchain. Jej rozwiązanie ma pomóc przedsiębiorstwu przeciwdziałać praniu brudnych pieniędzy i weryfikować dane.

Na zdjęciu: Paweł Kuskowski, CEO Coinfirm

Test technologii

Przedstawiciele PKO BP podają w komunikacie prasowym, że w pierwszej kolejności przetestują platformę Trudatum stworzoną, by zapewnić instytucjom finansowym możliwość weryfikowania danych. Wyjaśniają, że celem testu jest zbadanie możliwości integracji z istniejącą infrastrukturą banku oraz zidentyfikowanie konkretnych obszarów biznesowych, w których implementacja blockchain będzie stanowić usprawnienie.

– Technologia blockchain ma potencjał na to, by zrewolucjonizować szereg obszarów sektora finansowego, dlatego poświęcamy dużo uwagi, aby dobrze ją rozumieć i testować możliwe zastosowania tej technologii w naszym banku – mówi Szymon Wałach, dyrektor pionu klienta detalicznego w PKO Banku Polskim.

Konkurs

Współpraca z polsko-brytyjskim fintechem Coinfirm jest efektem zaangażowania PKO BP w startupową społeczność. Bank jest jednym z partnerów programu akceleracyjnego organizowanego przez MITEF Poland i opiekunem drugiej edycji ścieżki „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. W poprzedniej turze konkursu wzięli udział pomysłodawcy Coinfirm, co umożliwiło im nawiązanie kontaktów z przedstawicielami PKO Banku Polskiego.

Natomiast na początku tego rok PKO BP kupiło warszawski startup Zencard. Obie strony transakcji nie zdradziły wówczas jej wartości. Poinformowały z kolei, że po przejęciu spółki, jej założyciele i pracownicy dołączą do zespołu nowego właściciela. Zachowają także swoją markę i nadal będą działać, jak odrębna firma. Pomogą także dużej instytucji finansowej w zaoferowaniu jej klientom usług, których nie znajdą u konkurencji. Szczegóły tej oferty nie zostały jednak przedstawione.

Nie osiągnęli skali

Szef strategii w PKO BP Szymon Wałach powiedział w rozmowie z Pulsem Biznesu, że Zencard ma interesujący pomysł technologiczny, ale nie potrafił osiągnąć skali. Dzięki partnerstwu z bakiem powinno być to łatwiejsze, ponieważ ten obsługuje pół miliona przedsiębiorstw i siedem milionów klientów indywidualnych. Wspólnie mają wiec szansę zbudować międzynarodową spółkę na rynku programów lojalnościowych.  

Do tych słów odniósł się w wywiadzie z nami współzałożyciel Zencard Jarosław Sygitowicz. – Problemem był zasięg w terminalach. Trudno było przekonać agentów rozliczeniowych, zarządzających terminalami płatniczymi, by pozwolili nam oferować swoje usługi. Teraz ten problem zniknął – wyjaśniał. Dodał, że połączenie się z PKO BP przyspieszy rozwój firmy i sprawi, że będzie postrzegana jako bardziej wiarygodna.