Placeme pozyskało 2 mln zł na rozwój od funduszu bValue

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Placeme pozyskało 2 mln zł na rozwój od funduszu bValue

Udostępnij:

Firma placeme – oferująca platformę „location intelligence” – pozyskane od funduszu bValue środki planuje przeznaczyć na rozbudowę oferty produktowej. Placeme w jeszcze szerszym zakresie niż dotychczas, będzie dostarczać firmom informacji o zachowaniach klientów w świecie rzeczywistym. Kolejnym planowanym krokiem spółki jest rebranding oraz ekspansja zagraniczna.

Placeme to młoda firma o polsko-portugalskich korzeniach, która powstała w 2017 roku. Jej założyciele określają ją jako Offline Analytics Company. Firma oferuje platformę zbliżoną do Google Analytics, ale dla świata rzeczywistego – na podstawie danych geoprzestrzennych dostarcza kompleksowych wskaźników o zachowaniu i natężeniu ruchu klientów w świecie offline, działań konkurencji oraz infrastrukturze dowolnie wybranej lokalizacji. Metryki pozwalają m.in. na tworzenie profili konsumenckich, prognozowanie zachowań grupy docelowej oraz monitorowanie mikrorynku, dzięki czemu klienci aplikacji uzyskują rekomendację dotyczącą optymalizacji ich działań strategicznych, sprzedażowych, marketingowych, czy tych związanych z ekspansją.

– Na rynku dostępnych jest szereg rozwiązań, które pozwalają zrozumieć klientów online – jednak nie mają zastosowania do analityki świata rzeczywistego. Placeme oferuje narzędzie dostarczające informacji o zachowaniu konsumentów w świecie realnym. A musimy pamiętać, że znaczna część sprzedaży odbywa się stacjonarnie i dla tego obszaru brakowało odpowiednich narzędzi analitycznych. Stąd powstała idea placeme – Offline Analytics Company – komentuje Hubert Guzera, CEO i współzałożyciel – Dostarczamy dane z milionów urządzeń mobilnych, łączymy je z setkami innych zestawów danych i analizujemy sposób interakcji ludzi ze sklepami i punktami usługowymi.

Spółka zyskała zaufanie inwestorów. Po otrzymaniu finansowania od inwestorów portugalskich na dalsze działania firma pozyskała obecnie rundę finansowania w wysokości 2 mln zł od funduszu bValue.

– Analizowanie danych w strategiach korporacji jest kluczowe, aby radzić sobie z tempem zmian i różnorodnością w otoczeniu biznesowym. Ta potrzeba jest widoczna szczególnie teraz, gdy pandemia powoduje nieodwracalne zmiany zarówno w sposobach dokonywania zakupów oraz mobilności konsumentów. Podejmowanie decyzji w oparciu o dane jest po prostu niezbędne, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Widzimy więc ogromny potencjał rozwoju dla rozwiązań z obszaru location intelligence, które proponuje placeme, co potwierdza rosnące zainteresowanie firm ich platformą – podkreśla Marcel Animucki z bValue.

– W biznesie liczą się twarde dane. My je zbieramy, przetwarzamy i analizujemy na potrzeby użytkowników naszych narzędzi. Dzięki bliskiej współpracy z biznesem rozumiemy potrzeby rynku. Oferta jest odpowiedzią na wyzwania, przed którymi stoją nasi klienci. Ze wsparciem bValue możemy ten proces przyspieszyć – komentuje Tomasz Władziński, współzałożyciel placeme.

Dzięki wsparciu funduszu firma będzie oferować nie jeden produkt, ale całą gamę rozwiązań dedykowanych dla strategicznych obszarów działania klientów korporacyjnych. Planowany w najbliższym czasie rebranding ma pomóc firmie w komunikacji nowej oferty produktowej. Działy ekspansji, czy też te związane z analityką i tworzeniem długofalowych strategii marketingowych i sprzedażowych mogą, dzięki danym od placeme, lepiej rozumieć zachowania klientów, a tym samym optymalizować swoje strategie i zwiększać ich efektywność.

Firma placeme zyskała zaufanie nie tylko inwestorów, ale także biznesu. Z rozwiązań spółki korzystają liderzy polskiego i międzynarodowego rynku retail, FMCG, usług czy bankowości tacy jak Carrefour, P&G, Coca-Cola, Adidas, PKO BP. Firma otwiera się także na rynki międzynarodowe. W 2021 roku planuje ekspansję we Francji i Niemczech. Placeme zdobyła także liczne nagrody w konkursach związanych z innowacyjnością m.in. Aulery w 2019 roku.