– Dynamiczne wzrosty platformy Giftbay w Polsce, dają nam duże nadzieje na odnotowanie podobnych wyników w Rumunii. Zdobyte doświadczenia podczas wprowadzania na tamtejszy rynek marki Plantwear, a co za tym idzie implementacja sprawdzonych już rozwiązań, pozwolinam na prowadzenie efektywniejszych działań marketingowych, przy jednocześnie zoptymalizowanych kosztach serwisu IT czy też logistyki – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear – Rumuński rynek e-commerce r/r odnotowuje kilkunastoprocentowe wzrosty, co powinno pozwolić na osiągnięcie miesięcznego poziomu 100 tys. zł przychodów z serwisu prezentowego jeszcze w br. – dodaje.
Uruchomienie platformy giftbay.ro było poprzedzone implementacją dotychczas opracowanych rozwiązań logistycznych i marketingowych, ale także przetłumaczeniem witryny internetowej. Plantwear posiada umowę z DPD Romania, na mocy której, jedna przesyłka zbiorcza za pośrednictwem UPS Polska trafia prosto do sortowni kontrahenta w Bukareszcie, skąd indywidualne paczki trafiają do lokalnej dystrybucji wewnątrz kraju.
– W celu wzrostu rozpoznawalności marki Giftbay na rynku rumuńskim, przeprowadzimy kampanie marketingowo-reklamowe za pośrednictwem Facebook Ads oraz Google Ads, które będą skalowane wraz z rosnącymi wynikami sprzedaży na rynku rumuńskim, co pozwoli na wydajne zarządzanie budżetem promocyjnym–mówi Ewelina Bury, wiceprezes Plantwear.
Rozszerzenie sprzedaży w Rumunii jest efektem konsekwentnie realizowanego planu rozwoju spółki na rynkach zagranicznych. W 2021 r.Plantwear planuje również premierę obu serwisów w języku niemieckim skierowane do klientów z Niemiec oraz Austrii. Jako pierwszy w tych krajach zacznie działać serwis Giftbay – równolegle, trwają prace nad wprowadzeniem personalizowanych upominków na platformy Ebay oraz Amazon. Dodatkowo już niedługo ma wystartować nowa marka spółki – JustPlants, platforma e-commerce z roślinami doniczkowymi w designerskiej oprawie.