Plantwear zadebiutował na NewConnect. Akcje wzrosły o ponad 50 proc.

plantwear zadebiutowal na newconnect akcje wzrosly o ponad 50 proc
Udostępnij:
8 stycznia został wyznaczony pierwszym dniem notowań akcji Plantwear, firmy która zajmuje się produkcją drewnianych akcesoriów. INC pełniło rolę autoryzowanego doradcy przy wprowadzaniu akcji. Kurs akcji w debiucie wzrósł o 51,5 proc. do 10 zł.

Plantwear między styczniem a wrześniem 2019 roku zwiększyła swoje przychody o 135 proc., które osiągnęły w tym okresie wartość 6,1 mln złotych. Zysk firmy na przestrzeni tych kilku miesięcy to blisko 0.3 mln złotych. Jednocześnie spółka podwoiła skalę swojej działalności.

– Debiut na NewConnect to zwieńczenie intensywnych, rocznych działań związanych z rozwojem Plantwear, nie tylko w ujęciu biznesowym, ale również korporacyjnym. W tym okresie firma przekształciła się z jednoosobowej działalności gospodarczej w spółkę notowaną na warszawskiej giełdzie. Było to możliwe m.in. dzięki przeprowadzonej kampanii crowdfundingowej oraz wsparciu inwestorów – mówi Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

Przygotowania do debiutu na NewConnect Plantwear rozpoczął już na początku 2019 roku. Wtedy to uruchomiono kampanię crowdinvestingową na platformie CrowdConnect.pl, którą prowadzi Dom Maklerski INC. Natomiast w drugiej połowie zeszłego roku firma przygotowała prywatna emisję akcji. W efekcie Plantwear zebrał wtedy 2,4 mln zł, przy wycenie na poziomie 10,0 mln zł.

Platforma CrowdConnect.pl

Warto dodać, że przypadek Plantwear, to pierwszy przykład firmy, która pojawiła się na NewConnect po tym, jak przeprowadziła kampanię na platformie CrowdConnect.pl. Przypomnijmy, że pod koniec zeszłego roku informowaliśmy o tym, że platforma CrowdConnect.pl uruchomiła nową opcję #StartupZone. W ramach tej sekcji prezentowane są spółki na wczesnych etapach rozwoju, które charakteryzują się innowacyjnością i mają w planach wejść na rynek alternatywny.

Natomiast sama platforma CrowdConnect.pl służy do tego, aby prezentować oferty publiczne spółek, które chcą zebrać kapitał oraz zadebiutować na NewConnect w perspektywie 12 miesięcy. Plantwear była pierwszą firmą, która skorzystała z tego rozwiązania. Platforma prowadzona jest przez Dom Maklerski INC SA.

– Dostrzegamy potrzebę rynku i odpowiadamy na nią. Chcemy umożliwić podmiotom na wczesnym etapie rozwoju, w których widzimy duży potencjał, skorzystanie z możliwości, jakie daje rynek kapitałowy. Dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie sekcji #StartupZone, w ramach której prezentowane będą oferty spółek o wysokim potencjalne wzrostu, ale i wyższym ryzyku inwestycyjnym. Dodatkowo zwracamy uwagę, że od początku istnienia platformy CrowdConnect.pl naszym priorytetem jest bezpieczeństwo inwestorów, dlatego każdy prezentowany projekt jest przez nas dogłębnie weryfikowany i w związku z tym nie każdy startup będzie mógł prezentować swoją  ofertę na naszej platformie – powiedział wtedy Sebastian Huczek, wiceprezes Domu Maklerskiego INC S.A.

Plantwear zdecydowanie przeżywa jeden z najlepszych okresów w swojej działalności. Wzrost akcji w debiucie dobrze wróży firmie. Będziemy się przyglądać poczynaniom tego producenta.