Platforma hotelowa Bidroom zyskuje 15 mln euro nowej inwestycji kapitałowej

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Amsterdam, 22 Października 2018 – Internetowa społeczność dla podróżników Bidroom zdobyła znaczącą inwestycję kapitałową, którą przeznaczy na przyspieszenie rozwoju. Dwa miesiące wcześniej do firmy dołączyli nowi członkowie zarządu.

Bidroom powstał z inicjatywy hotelarzy dla hotelarzy w 2014 roku. Oferuje hotelom więcej swobody biznesowej jako bezprowizyjna alternatywa do podobnych platform hotelowych, które opierają się na wysokich prowizjach od rezerwacji. Wraz z powołaniem nowego zarządu we wrześniu firma rozpoczęła nowy etap, ogłaszając plany na wprowadzenie nowej strategii, która zakłada usprawnienie platformy jako produktu jak i rozrost społeczności Bidroom.

Firma przeznaczy znaczące środki na przyśpieszenie ekspansji międzynarodowej. Według nowego Prezesa Basa Tolmeijera, zespół w rok powiększy się do 200 pracowników po przejściu do nowego, zmodernizowanego biura w Krakowie w kwietniu 2019 roku. W obecnym momencie Bidroom skupia się na rekrutacji kolejnych Specjalistów IT, Marketerów oraz Specjalistów ds. Obsługi Klienta. W jego słowach, pozyskane fundusze pozwolą przemienić model biznesowy firmy, rozwinąć jej zaplecze technologiczne jak i zwiększyć dostępność dużych sieci hoteli. Tolmeijer dodaje, że Bidroom również inwestuje w strategiczne projekty z partnerami takimi jak Visa Inc., która niedawno rozpoczęła współpracę na wyłączność z marką. Nowi udziałowcy w większości reprezentują podmioty typu family office, które wierzą w nowy kierunek Bidroom.

Potrzebne tysiące kolejnych hoteli

Za kulisami zespół Bidroom aktywnie pracuje nad ukończeniem nowej strategii wzrostu, z której wynikną nowe kampanie konsumenckie. Francesco Monaco, Dyrektor ds. Handlowych w Bidroom podkreśla, że firma wciąż korzysta na współpracy z Visa, która umożliwia Europejskim właścicielom kart Visa poznanie korzyści rezerwacji hoteli z Bidroom. “Nasze badania wskazują zapotrzebowanie ze strony użytkowników na dostęp do miejskich hoteli z wyższego segmentu. Z tego względu zdecydowaliśmy, że Bidroom pokryje koszty aktywacji 10,000 kolejnych hoteli, które dołączą do platformy” tłumaczy Monaco. Firma również zakłada otwarcie nowych biur w celu zwiększenia możliwości obsługi kolejnych obiektów.

Bidroom to internetowa społeczność podróżników i platforma do rezerwacji hoteli oferująca ponad 120,000 hoteli w 128 krajach. Jej model znacząco różni się od innych platform hotelowych, ponieważ Bidroom nie pobiera prowizji od rezerwacji, przez co hotele poprawiają swoje marże. Platforma jest dostępna na zasadzie rocznego abonamentu członkowskiego, gdzie hotele płacą za jej usługi wyłącznie po osiągnięciu sukcesu. Oszczędności uzyskane przez hotele z racji braku prowizji są oferowane użytkownikom w postaci gwarantowanych niższych cen hoteli, jako że oferta Bidroom jest dla nich miarodajnie korzystniejsza na tle konkurencji.

Jest to pierwsza na świecie platforma rezerwacyjna oparta o modelu członkowskim. Bidroom ma swoje biura w Amsterdamie, Krakowie, Stambule i w Paryżu. Buntownicze podejście do modelu rezerwacji hoteli jak i autorska technologia Bidroom zyskała wiele uznania na światowym rynku hotelarskim od czasu jej wprowadzenia w 2014. W ciągu ostatnich lat platforma zdobyła znaczące nagrody, które uwzględniają wyróżnienie World Tourism Forum Award Lucerne 2017.