– Platforma Opportunity Network jest nowoczesnym narzędziem do poszukiwania zaufanych zagranicznych i krajowych partnerów oraz odkrywania nowych okazji biznesowych nie tylko w czasie pandemii, gdy przedsiębiorcy mają ograniczone możliwości podróżowania, uczestniczenia w targach i wydarzeniach branżowych. Z platformy korzystają już pilotażowo wybrani klienci banku, którzy przeprowadzili z sukcesem pierwsze transakcje – mówi Rafał Antczak, wiceprezes Zarządu Banku
Na platformie zarejestrowanych jest obecnie ponad 35 tys. przedsiębiorców ze 140 krajów świata. Co ważne, do Opportunity Network otrzymują zaproszenie tylko firmy zweryfikowane przez banki, które spełniają określone kryteria finansowe. Taki proces rejestracji zapewnia wiarygodność potencjalnych partnerów. PKO Bank Polski jest jedynym bankiem w Polsce, który współpracuje z Opportunity Network i jako jedyny ma możliwość zapraszania swoich klientów do korzystania z platformy.
Uczestnicy publikują na platformie ogłoszenia określające ich cele i potrzeby biznesowe: definiują w nich branżę, zakres geograficzny i preferowaną wielkość transakcji. Z ofertą mogą zapoznać się wszyscy użytkownicy platformy, a w przypadku zainteresowania tematem – zainicjować kontakt i negocjacje. Zarówno ogłoszenia, jak i wstępna wymiana informacji są anonimowe, aby nie odsłaniać planów biznesowych. Dopiero po nawiązaniu kontaktu i wykazaniu zainteresowania ofertą, kontrahenci poznają swoje dane.
Rozwiązanie jest przeznaczone dla średnich i dużych przedsiębiorstw. PKO Bank Polski oferuje dostęp do platformy nowym klientom na promocyjnych warunkach. Opłata za roczny dostęp wynosi 950 euro. Po tym okresie roczny koszt to 2 500 euro. Pierwszy miesiąc jest bezpłatny, aby przetestować możliwości platformy.