Platformę DobryMechanik.pl odwiedza miesięcznie 750 tys. osób

platforme dobrymechanikpl odwiedza miesiecznie 750 tys osob
Udostępnij:
DobryMechanik.pl, polski startup technologiczny ułatwiający kierowcom wybór i szybkie umawianie wizyty w sprawdzonym warsztacie samochodowym, zajmuje pierwsze miejsce w Europie pod względem liczby użytkowników korzystających z portalu.

Platformę internetową odwiedziło w ostatnim kwartale 2019 roku co miesiąc ponad 750 tys. osób szukających zaufanego serwisu samochodowego na krajowym rynku warsztatów. Portal na podstawie własnych badań oraz danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) szacuje, że wartość tego rynku wynosi około 36 mld złotych.

Według firmy analitycznej SimilarWeb Polski startup notując ponad 750 tys. odwiedzin, wyprzedził platformę internetową WhoCanFixMyCar.com z Wielkiej Brytanii, którą odwiedziło około 400 tys. kierowców. Na kolejnych miejscach znalazły się ClickMechanic.com (około 300 tys. odwiedzin), Vroomly.com (około 300 tys. odwiedzin).

Użytkownicy korzystający z platformy DobryMechanik.pl to kierowcy szukający sprawdzonego warsztatu w swojej okolicy. Poprzez portal mogą sprawdzić opinie o warsztacie oraz umówić wizytę przez internet wraz z wyceną naprawy dla swojego samochodu.

 

– Polska zajmuje 3 miejsce w Europie pod względem wartości rynku usług i napraw samochodów. Rynek o wartości szacowanej na około 36 miliardów złotych stanowi olbrzymi potencjał i wyzwanie dla jego uczestników. Głównym problemem w Polsce, ale także i innych krajach, jest brak zaufania do warsztatów. My, dzięki technologii, chcemy łączyć kierowców ze sprawdzonymi warsztatami i zmienić sposób, w jaki umawiają się do mechanika. Widać, że zmierzamy w dobrym kierunku, ponieważ w ciągu ostatniego roku podwoiliśmy liczbę klientów i potroiliśmy przychody – powiedział Filip Goździewicz, Członek Zarządu serwisu internetowego DobryMechanik.pl.

Polska jest na drugim miejscu w Europie, pomijając małe państwa-miasta, jeśli chodzi o liczbę aut na 1000 osób (698 pojazdów). Pod tym względem wyprzedzają nasz kraj tylko Włochy, gdzie na każde 1000 osób przypada 721 samochodów. Jednocześnie szacuje się, że w Polsce działa 22 tysiące niezależnych warsztatów. Z badania przeprowadzonego na zlecenie DobryMechanik.pl wynika, że kierowcy wydawali w 2019 roku średnio 1.360 złotych na różnego rodzaju naprawy aut, co stanowi połowę minimalnego wynagrodzenia, które w ubiegłym roku wynosiło 2.250 złotych. Co trzeci kierowca zagląda do mechanika aż 3-5 razy rocznie, a 65 proc. przebadanych kierowców 1-2 razy w roku.

– Widzimy wiele podobieństw do takich firm jak ZnanyLekarz czy Booksy, dlatego uważam, że nadchodzi czas, kiedy dzięki technologii możemy zmienić sposób korzystania z usług warsztatów samochodowych. Wierzę, że tą firmą będzie DobryMechanik.pl, dlatego wraz z kilkoma prywatnymi inwestorami związanymi z największymi projektami internetowymi w Polsce, zainwestowaliśmy w platformę – powiedział Michał Kurek, Partner w funduszu Market One Capital.

Spółka DobryMechanik.pl zwiększyła w 2019 roku przychody rok do roku niemal trzykrotnie i ten rosnący trend zamierza utrzymać. W tym roku chce też skupić się na poszerzaniu sieci sprawdzonych warsztatów w całej Polsce i na zbudowaniu wygodnego procesu umawiania wizyt, czego efektem będzie większa liczba napraw umawianych on-line. W spółkę DobryMechanik.pl zainwestował czołowy polski fundusz VC Market One Capital oraz grupa prywatnych inwestorów, m.in. Mariusz Gralewski, założyciel Znanego Lekarza i GoldenLine.