Płatność 6-cyfrowym kodem BLIK dostępna w aplikacji PolCard Go

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

blik

Udostępnij:

Fiserv Polska, działający pod marką PolCard from Fiserv, wprowadził w terminalu aplikacyjnym możliwość zapłaty 6-cyfrowym kodem BLIK. Użytkownicy mogą od teraz korzystać z tej funkcji poza standardową opcją płatności kartami.

Aplikacja płatnicza PolCard Go jest przeznaczona m.in. dla przedsiębiorców, którzy mogą realizować płatności za pomocą telefonu lub tabletu bez konieczności posiadania terminala. Teraz, oprócz zapłaty kartami, klienci mogą uregulować płatności za pomocą 6-cyfrowego kodu BLIK.

Transakcja odbywa się podobnie jak w internecie czy za pośrednictwem stacjonarnego terminala płatniczego – wystarczy wprowadzić 6-cyfrowy kod na ekranie PolCard Go, a następnie potwierdzić operację w aplikacji mobilnej banku.

Popularność BLIKA

– BLIK to system, który powstał z myślą o ułatwieniu codziennych płatności zarówno użytkownikom, jak i przedsiębiorcom. Wprowadzenie BLIKA pozwala na rozszerzenie grona naszych odbiorców oraz udostępnienie płatności BLIK na terminalu aplikacyjnym, co zapewnia wygodne rozliczanie z poziomu urządzenia mobilnego. Celem wdrożonej innowacji jest usprawnienie działalności przedsiębiorców korzystających z PolCard Go, co bezpośrednio przełoży się także na satysfakcję ich klientów – mówi Adam Kokoszkiewicz, dyrektor departamentu sprzedaży w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.

System BLIK to najpopularniejsza forma płatności bezgotówkowych w Polsce. W ciągu ponad 8 lat zrealizowano za jego pomocą ponad 3 mld transakcji. Tylko od stycznia do marca br. wykonano nim 374 mln płatności o wartości 50,1 mld zł. Wszystkie kanały BLIKA systematycznie rosną, także liczba aktywnych użytkowników, których na koniec pierwszego kwartału było już ponad 13,5 mln. W tym samym okresie można było zaobserwować dynamiczny wzrost liczby płatności w terminalach POS oraz przelewów na telefon BLIK – odpowiednio o 94 proc. i 88 proc. rok do roku. Według badania Kantar, BLIK to silna marka, która jest pierwszym wyborem już dla prawie 50 proc. Polaków. System prężnie rozwija się w Polsce i posiada ambitne plany ekspansji zagranicznej. Jako lider płatności mobilnych zaznaczył swoją obecność i pełni ważną funkcję w rozwoju świata bezgotówkowych.

Przeczytaj również BLIK w 2022 roku: Miliard transakcji i blisko 13 mln aktywnych użytkowników