„Niewidoczne” płatności
Mając na celu dalszy rozwój europejskiej sieci handlowej, Viva.com wprowadza do swoich usług nową metodę płatności. Platforma oferuje płatności Blikiem zarówno podczas operacji online, jak i w sklepach stacjonarnych. Bramka płatnicza online Smart Checkout oraz technologia Tap on Any Device, wykorzystująca niezależną od sprzętu aplikację viva.com I Terminal, mają skrócić proces płatności. Transakcja jest finalizowana za pomocą 6-cyfrowego kodu wygenerowanego w aplikacji mobilnej banku.
– W Viva.com dążymy do rozwijania technologii płatniczych i funkcji, które upraszczają proces realizacji transakcji do tego stopnia, że płatności stają się 'niewidoczne’. Współpraca z Blik to kolejny krok w naszych staraniach, aby oferować europejskim sprzedawcom jak najwięcej wiodących lokalnych metod płatności dla maksymalizacji sprzedaży, przy jednoczesnym zapewnieniu konsumentom większej wygody i elastyczności – mówi Harry Xenophontos, Chief Partnerships Officer w Viva.com.
Dotrzeć do nowych klientów
Według danych za pierwszy kwartał 2024 roku, ponad 50 proc. transakcji Blikiem zrealizowano w sklepach internetowych, a ich wartość wzrosła o 28 proc. w stosunku do roku poprzedniego.
– Blik to metoda płatności, która zyskała ogromną popularność wśród użytkowników ze względu na wygodę, bezpieczeństwo i szybkość. Współpraca z Viva.com pozwala nam rozszerzyć sieć akceptacji i dotrzeć do nowych klientów, którzy mogą płacić preferowaną przez siebie metodą. Naszym celem jest zapewnienie najwyższej jakości doświadczeń płatniczych zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Nawiązane partnerstwo zwiększy dostępność naszych usług i pozwala zaoferować system Blik szerszemu gronu użytkowników – mówi Adam Kokoszkiewicz, dyrektor Departamentu Sprzedaży Blik.