Płatności odroczone PayPo – jak działają?
PayPo to szybka, wygodna i bezpieczna metoda za zakupy. Klient kupując z PayPo może zrobić zakupy już teraz, a zapłacić za nie dopiero za 30 dni, bez dodatkowych kosztów. Jak to wygląda w praktyce?
- Klient dodaje produkty do koszyka, a jako płatność wybiera PayPo.
- Jeśli nie robił jeszcze zakupów z PayPo, to podaje podstawowe dane, na podstawie których w kilka sekund otrzymuje decyzję o odroczeniu płatności.
- Następnie potwierdza transakcję wyłącznie kodem SMS lub za pośrednictwem aplikacji.
- PayPo opłaca zamówienie klienta w sklepie, a sprzedawca realizuje zamówienie.
- Klient odbiera zakupy, sprawdza je i ma aż 30 dni na ich opłacenie – płaci tylko za to, co ostatecznie zdecyduje się zatrzymać.
Ważne: Pamiętaj, że Ty jako sprzedawca otrzymujesz płatność za zakupy od ręki. Od chwili transakcji, klient rozlicza się za zakupy już bezpośrednio z PayPo.
Zakupy w stylu smart – jak PayPo pozwoli Ci sprzedawać więcej, kiedy klienci kupują mniej?
Płatności odroczone mają wiele zalet. Pozwalają klientom robić zakupy w pewny i mądry sposób. Klient może na spokojnie sprawdzić produkt w domu, bez zamrażanie swoich środków pieniężnych i ostatecznie zapłacić tylko za to, co zatrzyma. Płatność realizuje w ciągu 30 dni, bez dodatkowych kosztów, lub jeśli ma taką potrzebę, to może ją rozłożyć na raty. Dzięki temu to on decyduje, kiedy zapłaci za dany produkt, może to zrobić, np. po kolejnej wypłacie, dbając o swoją płynność finansową i nie nadwyrężając domowego budżetu. Rozciągnięcie płatności w czasie pozwala mu również nie przegapić najlepszych promocji czy okazji zakupowych. Decyzje zakupowe podejmuje zatem w sposób przemyślany i w myśl idei smart shoppingu.
Jest to szczególnie ważne dziś, kiedy konsumenci borykają się z inflacją i podwyżkami cen. Według badania EY – Future Consumer Index 61% ankietowanych twierdzi. że rosnące koszty sprawiają, że nie stać ich już na wszystko i muszą szukać oszczędności. Podobne dane pokazuje badanie UCE Research i Grupy Blix, gdzie aż 60% Polaków wskazuje, że tnie wydatki na zakupy. To 20% więcej niż przed rokiem. Dodatkowo z badania NielsenIQ wynika, że 37% Polaków przewartościowało ważne życiowo sprawy, a to wszystko wpływa na ich decyzje zakupowe – będą chcieli robić zakupy mądrzej. Jak zatem sprzedawać więcej, kiedy klienci chcą kupować mniej?
Wystarczy, że postawisz na płatności odroczone i udostępnisz PayPo w swoim sklepie internetowym. Sklepy, które już mają w ofercie PayPo wskazują na kilka czynników sprzedażowych, które udaje im się poprawić z wykorzystaniem tej metody płatności i w rezultacie sprzedawać więcej.
1. Wzrost wartości zamówienia z PayPo
Sklepy, które udostępniają klientom PayPo notują wyższą wartość koszyka zakupowego średnio o 20-40% w stosunku do alternatywnych metod płatności. W niektórych przypadkach wzrosty są jeszcze większe i wynoszą nawet 50-60%. Dlaczego się tak dzieje? Klienci widząc opcję płatności odroczonych chętniej i szybciej decydują się na zakup, szczególnie w przypadku tych droższych produktów lub tych z segmentu premium.
Przykładowo jeden z partnerów PayPo – topowy polski sklep modowy, udostępniając klientom płatności odroczone PayPo, tylko na przestrzeni pięciu miesięcy, osiągnął średnią wartość transakcji zrealizowanych za pośrednictwem tej metody aż o 43% wyższą w stosunku do innych metod płatności. Wygenerował on tym samym prawie 7,5 mln dodatkowego przychodu. W najlepszym miesiącu współpracy, wskaźnik wzrostu był jeszcze większy i wyniósł prawie 65%.
Case study krem de la krem:[1]
Wysokie wzrosty wartości transakcji wygenerował z PayPo sklep z kosmetykami naturalnymi krem de la krem. Wartość transakcji realizowanych za pośrednictwem PayPo jest w nim aż o 57% wyższa w stosunku do alternatywnych metod płatności. Dodatkowo aż 30% wszystkich transakcji w krem de la krem realizowanych jest za pośrednictwem PayPo.
Ciekawostka: Wysokie wzrosty sprzedaży z PayPo związane są z prostym i zrozumiałym procesem płatności, który generuje wysoką konwersję transakcji. Odroczenie płatności trwa kilka sekund, klient nie musi się rejestrować, ani wypełniać długich formularzy, natomiast potwierdzenie transakcji to tylko 1 krok w przypadku powracającego użytkownika. To przekłada się na to, że konwersja transakcji z PayPo wynosi średnio 90%, gdzie w przypadku tradycyjnych produktów ratalnych jest to średnio 30%.
2. Mniej porzuconych koszyków
Porzucone koszyki to problem, z którym zmaga się każdy sklep online. Statystycznie, nawet 70% kupujących porzuca swój koszyk z różnych powodów, a 22% z nich sprawdza swój stan konta i możliwości finansowe przed finalizacją zamówienia (według badań Izby Gospodarki Elektronicznej). Jak walczyć z porzuconymi zakupami? Na pewno część z klientów wróci skuszona specjalnym rabatem, jednak część z nich, zwłaszcza ta nieprzekonana do zakupów w danym sklepie, może potrzebować zupełnie innej motywacji.
Można temu przeciwdziałać stosując odpowiednią komunikację o odroczeniu płatności. Klient wiedząc, że ma aż 30 dni na opłacenie zamówienia, bez dodatkowych kosztów, chętniej zdecyduje się na zakup. Dodatkowo płatność dostosuje do własnych możliwości i zapłaci np. dopiero po wypłacie, dbając przy tym o swój budżet i stabilność finansową. Z danych PayPo wynika, że odpowiednia komunikacja o możliwości odroczenia płatności pozwala sklepom odzyskać średnio nawet 15-20% porzuconych koszyków.
Ciekawostka: Według raportu Gemius 2022 aż 41% Polaków nie robi zakupów w sieci, bo chce zobaczyć produkt przed zakupem. Jeśli udostępnisz im możliwość skorzystania z płatności odroczonych, to zanim zapłacą, będą mogli odebrać produkty i je sprawdzić.
3. Nowi, powracający klienci
Udostępniając płatności PayPo w sklepie stajesz się częścią ekosystemu zakupowego PayPo. Z danych firmy wynika, że klienci robiący zakupy za pośrednictwem tej metody płatności robią zakupy 2x częściej niż przeciętny kupujący. Dodatkowo jest to najczęściej i najchętniej wybierana przez nich metoda płatności za zakupy, tuż obok BLIK-a. Większość z nich zaczyna swoje zakupy od sprawdzenia, czy w danym sklepie dostępne jest PayPo. Zyskujesz zatem lojalnych, powracających klientów, którzy robią regularne zakupy w internecie. Efektem tego jest wzrastający udział płatności PayPo w koszykach sklepów. U sprzedawców współpracujących z PayPo, średnio 10% wszystkich transakcji jest realizowanych za pośrednictwem tej metody płatności, a u niektórych ta wartość osiąga nawet 30%.
Potencjał zakupowy płatności odroczonych jest olbrzymi. Z usług PayPo korzysta już ponad milion klientów, którzy według prognoz tylko w 2002 r. zrealizują 8 mln transakcji na kwotę ponad 2 mld zł. Tendencje wzrostowe potwierdzają również dane rynkowe, według których wartość rynku płatności odroczonych w Polsce wzrośnie o 95,5% w 2022 r. i osiągnie ponad $763 mln. Natomiast roczny wskaźnik wzrostu (CARG) płatności odroczonych w Polsce ma wynosić 47,6% w latach 2022-2028.
Podsumowując
Jak widać płatności odroczone bardzo pozytywnie wpływają na sprzedaż w sklepie. Bez inwestycji w reklamę i marketing, sklep może zwiększyć wartość koszyka zakupowego nawet o kilkadziesiąt procent i w łatwy sposób wygenerować dodatkowy przychód. Możesz sprawdzić to sam, wdrażając płatności odroczone PayPo w swoim sklepie internetowym. Pamiętaj również, że dostępność preferowanej przez klienta metody płatności jest i będzie niezwykle ważna. W badaniach przeprowadzonych przez Afterpay, aż 69% millenialsów deklaruje, że decyduje się na zakup chętniej, jeśli widzi dostępną płatność odroczoną. Coraz więcej konsumentów deklaruje również, że w taki sposób regularnie zamierza opłacać zakupy robione w internecie w kolejnych latach. Jeśli chcesz spełnić potrzeby współczesnych kupujących, to powinieneś mieć w swojej ofercie płatności odroczone.
__________________________________________
Jak w tych niepewnych czasach związanych z licznymi kryzysami gospodarczymi zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie i zadbać o to, aby konsumenci chcieli z Tobą zostać?
Na to pytanie odpowiedź znajdziesz w niniejszej publikacji poświęconej polskiemu rynkowi e-commerce. Przybliży Ci ona m.in jakie są obecnie trendy w sprzedaży internetowej i na które z nich koniecznie warto zwrócić uwagę.
POBIERZ E-BOOKA
AUTOR: Edyta Szymanowska, head of content marketing w firmie PayPo
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Od 9 lat związana z branżą e-commerce. Odpowiada za komunikację marki PayPo, edukację klientów i popularyzację nowoczesnych usług płatniczych w Polsce. Wcześniej pracowała m.in. w serwisie Furgonetka.pl i spółkach grupy Integer.pl. Mól książkowy. Prywatnie fanka horrorów, dobrego fantasy i pieszych wędrówek.
Materiał powstał we współpracy z PayPo