Po telewizory do sieci

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Najczęściej przeglądanym w sieci sprzętem RTV są telewizory, nawigacja samochodowa oraz słuchawki. Z kolei najwięcej możliwości wyboru spośród produktów różnych marek mają internauci szukający baterii, ładowarki lub akumulatora, najmniej rozważający zakup kamery cyfrowej – wynika z raportu przygotowanego przez RTB House, agencję technologiczną specjalizującą się w precyzyjnym doborze reklam do preferencji zakupowych internautów. 

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Przeanalizowano dane z blisko 100 działających w Polsce sklepów online zintegrowanych z rozwiązaniem dla producentów od RTB House. Wyniki pokazują, że w I kwartale 2014 roku elektroniki w sklepach szukało 2,3 mln internautów. Największe zainteresowanie budziły telewizory (1,4 mln), nawigacja samochodowa (179 tys.) oraz słuchawki (175 tys.).

Daniel Surmacz z RTB House zwraca uwagę na zmiany w sposobie reklamowania produktów online. – Reklamodawcy coraz częściej sięgają po rozwiązania nastawione na precyzję a nie skalę działania. Widać to szczególnie wśród producentów sprzętów RTV. Reklama dobrana do preferencji konkretnego internauty, wyświetlana dokładnie w momencie gdy ten szuka w sieci określonego sprzętu, daje producentom nowe możliwości koncentrowania uwagi użytkownika. Dzięki działaniom tego typu producent ma pewność, że promuje swój sprzęt wśród osób tu i teraz zainteresowanych produktem z danej kategorii, a internauta, że podejmuje decyzję znając wszystkie możliwości wyboru – podkreśla Surmacz.

Jak wynika z analiz, największy wybór mają internauci poszukujący baterii, ładowarki lub akumulatora. W sklepach zintegrowanych z RTB House odnotowano 194 marki sprzętu tego typu. Dużą różnorodność zaobserwowano również w kategorii głośniki (186 marek) oraz kable, przewody i wtyki (153 marki). Z kolei najmniejszy wybór mieli poszukujący kamery cyfrowej (12 marek), nawigacji samochodowej (13 marek), czytnika e-booków lub tunera (po 16 marek).

Dane pochodzą z systemu RTB House, który umożliwia reklamodawcom dotarcie z indywidualnym przekazem do precyzyjnie zdefiniowanej grupy celowej. Wyniki zostały zaprezentowane również w raporcie „Najpopularniejsze marki w polskim e-commerce”.