– To najnowsze rozwiązanie Poczty Polskiej w zakresie obsługi logistycznej rosnącego wolumenu przesyłek paletowych. Wdrożyliśmy je z myślą o współpracujących klientach, aby ułatwić im proces dystrybucji ładunków gabarytowych. Planujemy stały wzrost technologiczny, w kierunku jeszcze efektywniejszej obsługi operacji związanych z transportem paletowym – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej S.A.
Urządzenie mobilne, na którym działa aplikacja mSpeed przypisane jest do kierowcy, a nie do konkretnego auta, co pozwala na włączenie w proces logistyczny zarówno stałych przewoźników, jak i jednorazowych podwykonawców. Dzięki aplikacji mSpeed kierowca w czasie rzeczywistym przyjmuje zadania i rejestruje oraz aktualizuje poszczególne etapy ich realizacji, w tym: załadunek i rozładunek palet, statusy odbioru i dostawy z uwzględnieniem anomalii, skany oraz zdjęcia dokumentów potwierdzających realizację dostawy, oraz wcześniej zdefiniowane obowiązkowe raportowanie wykonywanych czynności.
Dyspozytor ma możliwość lokalizacji kierowcy w trakcie obsługi rejonu, pozostając z nim w stałym kontakcie poprzez wbudowany do aplikacji komunikator.