Podczas prezentacji na branżowej konferencji. Tak Bidroom pozyskało swojego pierwszego klienta

Dodane:

Klaudia Ferenczuk Klaudia Ferenczuk

Udostępnij:

Momentem przełomowym każdego startupu jest zdobycie pierwszego klienta. To kamień milowy, którego pokonanie daje firmie siłę do dalszego rozwoju. Pozyskanie pierwszego nabywcy produktu lub usługi jest tym cięższe, im bardziej innowacyjną usługę tworzy.

Czytasz właśnie cykl artykułów pt. „Pierwszy„. Pokazujemy w nim ciekawe historie pozyskania pierwszego klienta do nowego startupu. Celem tych tekstów jest zainspirowanie Was do działania i pokazanie, że zawsze jest jakiś sposób na zainteresowanie nowym produktem pierwszego klienta, który zapłaci za usługę.  

Na zdjęciu (od lewej): Casper Knieriem i Michael Ros, założyciele Bidroom

Bidroom.com to platforma rezerwacyjna oparta na członkostwie, nie zaś jak to miało miejsce do tej pory, na prowizji pobieranej od hoteli. Taka koncepcja jest czymś niespotykanym. Stworzenie platformy działającej na zupełnie innych zasadach, na rynku zmonopolizowanym przez Booking.com oraz Expedię, było ryzykownym krokiem. Dlatego ważne było znalezienie osób, które szukają zmiany i przekonanie ich do swojego produktu.

Początki firmy sięgają października roku 2014, kiedy to jej założyciele, Holendrzy, Michael Ros i Casper Knieriem, uruchomili pierwszą wersję beta platformy w Hadze. Faza testów trwała rok. Dopiero po tym czasie pierwsza komercyjna wersja strony była gotowa do przedstawienia jej potencjalnym konsumentom.

Co ciekawe, nie pozyskali oni pierwszego holenderskiego klienta w swoim kraju, lecz w Wielkiej Brytanii. Konkretniej zaś, na konferencji World Travel Market w Londynie. Wyjazd na globalne wydarzenie, niezwykle popularne wśród całej branży turystycznej, był ważnym ruchem strategicznym. WTM tworzy liczne możliwości biznesowe i zapewnia uczestnikom możliwość nawiązania istotnych kontaktów, koniecznych do rozwoju własnej marki.

Konferencja ta posiada wiele stanowisk dedykowanych poszczególnym krajom. Jednym z tych państw była Holandia. To właśnie tam założyciele firmy prezentując swój produkt spotkali przedstawicieli holendreskiej sieci hoteli Bastion Hotels i zdecydowali się przedstawić im swój pomysł.

Mimo że platforma była nadal w wersji demo, istotnym było pokazanie jej światu oraz, przede wszystkim, usłyszenie opinii na jej temat od potencjalnych klientów. Szybko okazało się, że hotele są zmęczone płaceniem ogromnych prowizji za każdą rezerwację dokonywaną za pośrednictwem innych platform. Przedstawiciele sieci Bastion podzielali opinie dotyczące nieuczciwych praktyk, monopolizacji rynku oraz konieczności dokonania zmian. Ich entuzjazm nie tylko utwierdził Rosa i Knieriema w słuszności podejmowanych przez nich decyzji, ale również doprowadził do zawarcia przez nich pierwszej transakcji.

Bastion Hotels jako pierwsi zdecydowali się przetestować platformę. Ich uwagi były niezwykle cenne dla rozwoju firmy, sama sieć zaś do dziś wspiera Bidroom w wysiłkach podejmowanych w celu zmiany rynku na lepsze.

Przeprowadzenie rozległych testów, przedstawienie pomysłu osobom z branży oraz przede wszystkim wiara we własny produkt oraz pewność siebie są kluczami do osiągnięcia sukcesu. Dzięki temu Bidroom.com jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się platform rezerwacyjnych na świecie.

Autorka tekstu:

Klaudia Ferenczuk

Digital Marketing Specialist w Bidroom