Nasza platforma jest już dostępna w całej Polsce. Podsumowanie roku Briefly

Dodane:

Tomasz Szczęśniak Tomasz Szczęśniak

Nasza platforma jest już dostępna w całej Polsce. Podsumowanie roku Briefly

Udostępnij:

W 2019 roku rozszerzyliśmy działalność na całą Polskę. Z serwisu Briefly korzystają obecnie nie tylko osoby i lokale w polskich metropoliach, ale też w mniejszych miastach i małych miejscowościach.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2019 roku. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

Briefly pomaga osobom prywatnym i firmom znaleźć odpowiedni lokal na imprezy okolicznościowe i eventy firmowe. Na podstawie preferencji klienta platforma błyskawicznie rekomenduje najlepiej dopasowane lokale i przesyła zapytanie do ich przedstawicieli.

Z kolei managerom restauracji, klubów i hoteli oferuje narzędzia, dzięki którym w szybki i wygodny sposób mogą przesyłać indywidualne propozycje do zainteresowanych klientów, którzy szukają miejsca na przyjęcie w okolicy lokalu. Dzięki Briefly mogą mieć w jednym miejscu kontrolę nad otrzymywanymi zapytaniami i planowanymi wydarzeniami.

Jesteśmy w całej Polsce

W 2019 roku rozszerzyliśmy działalność na całą Polskę. Z serwisu Briefly korzystają obecnie nie tylko osoby i lokale w polskich metropoliach, ale też w mniejszych miastach i małych miejscowościach.

Największym wyzwaniem mijającego roku okazało się zwiększenie przychodów, pozwalających nam na dalszy dynamiczny rozwój. Briefly jest bowiem od początku swojego istnienia samofinansującą się firmą.

W 2020 roku planujemy rozszerzenie działania serwisu na kolejne segmenty rynku “private events” oraz dalszą rozbudowę narzędzi i funkcji dla managerów lokali.

Branża private events (tj. imprezy okolicznościowe i zamknięte eventy firmowe) bardzo prężnie rozwija się w Polsce, podobnie jak w innych zamożnych krajach. Naturalny kierunek rozwoju dla restauracji, szczególnie w dużych miastach, to budowanie biznesu na dwóch równie mocnych nogach: lunche w dni powszednie oraz imprezy okolicznościowe i firmowe wieczorami i w weekendy.

Standardem w naszym kraju staje się organizowanie w lokalu nie tylko wesel, ale też chrzcin, komunii, urodzin i jubileuszów. O rosnącej popularności rodzinnych przyjęć w restauracjach może świadczyć fakt, że niemal 10% Polaków pożycza pieniądze właśnie na organizację uroczystości rodzinnych.

Ponadto praktycznie wszystkie firmy, zatrudniające ponad 10 pracowników organizują imprezy, wyjazdy integracyjne i spotkania świąteczno-noworoczne dla swoich pracowników. W Polsce jest ponad 80 tysięcy takich firm. Wśród ankietowanych przez Briefly managerów odpowiedzialnych za organizację imprez firmowych, niemal połowa przyznała, że popularność imprez integracyjnych w ich firmach wzrosła w ostatnich dwóch latach, a kolejne 40% oceniło że pozostała na takim samym poziomie.

Z drugiej strony Briefly, jak każdy serwis internetowy, działa w otoczeniu gigantów cyfrowych. Globalnie (procentowo) z roku na rok obserwujemy, że Google ogranicza ruch organiczny odsyłany do innych witryn (choć wyszukiwarka wciąż jest głównym źródłem ruchu w internecie). Taka strategia Googla wpływa na plany wszystkich marketplace’ów, które kierują swój wzrok ku rozwiązaniom typu SaaS.

Ekosystem startupowy w Polsce

Dostrzegamy coraz większa chęć doświadczonych osób dzielenia się wiedzą na temat budowania szybko rozwijających się firm. Duża w tym zasługa programów edukacyjnych PFR.

Natomiast w Polsce działa niewielka liczba funduszy deklarujących inwestowanie w startupy na wczesnym etapie rozwoju. I jeszcze mniejsza liczba instytucji VC, które faktycznie inwestują, a nie tylko deklarują inwestycje w rundzie seed.

Autor: Tomasz Szczęśniak, współzałożyciel i CEO Briefly