Tworzyliśmy chatboty, dziś automatyzujemy komunikację w firmach. Podsumowanie roku KODA Bots

tworzylismy chatboty dzis automatyzujemy komunikacje w firmach podsumowanie roku koda bots
Udostępnij:
KODA Bots to spółka technologiczna. Twórca systemu do automatyzacji komunikacji w firmach (eng. Automated Communication Management System). Naszą technologię i usługi kierujemy do klientów enterprise’owych z różnych branż. Dzięki nam mogą zarządzać procesami związanymi z automatyzacją komunikacji w obsłudze klienta, pozyskaniu pracowników, onboardingu, komunikacji wewnętrznej, marketingu, sprzedaży itd., wykorzystując do tego chatboty i rozwiązania głosowe.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2019 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

Wykorzystaliśmy niszę rynkową

Prawie 3 lata temu uznaliśmy, że do skutecznej obsługi klientów w obszarze automatyzacji procesów w firmach potrzebujemy własnej technologii. Zaczynaliśmy od tworzenia chatbotów.

Dziś oferujemy kompletny system do automatyzacji komunikacji w firmach, po który sięgają największe przedsiębiorstwa w Polsce.

W minionym roku zrealizowaliśmy wszystkie postawione przed firmą cele. Zawęziliśmy grupę docelową, co zaowocowało wzrostem liczby klientów i przełożyło się na ponad 40 wdrożeń.

Wśród firm, z którymi nawiązaliśmy współpracę, znalazły m.in. Santander Consumer Bank, TVN Discovery Polska, Jeronimo Martins, Accor Hotels, Benefit Systems, TravelPlanet.pl, UNIQA, Port Lotniczy Wrocław i wiele innych.

Uważnie słuchamy i bardzo blisko współpracujemy z naszymi partnerami, bo tak naprawdę rozwijamy się z wraz z nimi. Dla naszych klientów są to często pierwsze tego rodzaju wdrożenia. 95% utrzymujemy do dziś, ponieważ dzięki nam, partnerzy, z którymi współpracujemy, w krótkim czasie dostrzegają korzyści wynikające z automatyzacji komunikacji.

Utwierdziliśmy się w przekonaniu, że podążamy we właściwym kierunku. Zasady współpracy z klientami wypracowane na początku 2019 roku sprawdziły się w minionych 12 miesiącach, dzięki czemu nasze portfolio urosło, a znacznie skrócił się czas wdrożenia i wprowadzania nowych funkcji w naszym systemie.

W tym czasie firmy, które po raz pierwszy skorzystały z naszej technologii m.in.:

  • wymieniły z użytkownikami łącznie blisko 15 milionów wiadomości,
  • zredukowały liczbę telefonów i emali kierowanych do działów wewnętrznych od 38% do 54%, tylko w ciągu pierwszych 12 tygodni,
  • osiągnęły otwieralność wysyłanych wiadomości przez popularne komunikatory na poziomie 95-100%, a CTR między 32% a 68%,
  • zinterpretowały poprawnie aż 90% pytań wysłanych do chatbotów, a w 60% przypadków ich odpowiedzi były dla użytkowników wyczerpujące.

Z kolei marki, które angażowały swoich odbiorców np. przez konkursy w chatbocie, osiągnęły realne korzyści przy praktycznie zerowym nakładzie na promocję. Przykładowo uczestnicy loterii Żywca szybko i wygodnie przechodzili przez całą zabawę, pozostawiając tylko w samym chatbocie ponad milion kodów w trakcie kilkumiesięcznej akcji marki.

Wprowadziliśmy wiele nowości w naszym systemie do automatyzacji komunikacji

Wdrożyliśmy zaplanowane innowacje, o czym na bieżąco informujemy w powstałej roadmapie. Dzięki nowym funkcjom, klienci korzystający z naszego systemu mogą jeszcze łatwiej i szybciej zarządzać powstałymi chatbotami i voicebotami.

Gdy Google wprowadził wsparcie dla języka polskiego do Dialogflow, swojego flagowego produktu do przetwarzania języka naturalnego, zintegrowaliśmy go ze swoją platformą, wzmacniając siłę obszaru NLP, który z powodzeniem rozwijamy w naszej platformie. A dzięki integracji z Actions on Google stworzyliśmy pierwszego Asystenta Google dla marki Semilac.

Nawiązaliśmy współpracę z Techmo, najlepszym w Polsce systemem do rozpoznawania mowy.

Dziś, klienci wdrażający nasze voiceboty, mogą po raz pierwszy samodzielnie przetestować to rozwiązanie w praktyce i natychmiast usłyszeć efekty swoich działań. To kolejny krok w rozwoju rozwiązań głosowych, który wykonujemy, by wzbogacić naszą technologię i odpowiedzieć na potrzeby rynku.

Stworzyliśmy pierwszy na rynku CMS do centralnego zarządzania treściami wielu chatbotów - multi-chatbota, z którego korzystają grupy hoteli, wydawcy portali oraz sieci siłowni i klubów fitness. To przełomowe rozwiązanie, dzięki któremu łatwo zachować kontrolę nad tym, jakimi informacjami firma dzieli się z klientami i w jaki sposób to robi, wykorzystując do tego mechanizmy automatyzacji komunikacji.

Rozbudowaliśmy moduł konkursowy. Dzięki niemu nasi klienci mogą w kilka minut przygotować różnego typu aktywności dla swoich odbiorców i sprawnie nimi zarządzać. Tylko w minionym roku powstało w nim kilkadziesiąt konkursów dla takich marek jak Żywiec, Heineken, Durex, 4FUN.TV, Orsay, Komputronik czy Unity Line.

Dzięki nowej wersji kokpitu administracyjnego skróciliśmy czas zarządzania chatbotami w naszym systemie do automatyzacji komunikacji. Umożliwiliśmy przełączenie się między trybem edycji a statystycznym. Zawarliśmy w nim ulepszony moduł wysyłek notyfikacji push i wiele innych usprawnień ułatwiających pracę nad zarządzaniem chatbotów, pozwalających szybciej poruszać się po panelu administratora.

Zmieniliśmy także skrzynkę odbiorczą. Dziś wszystkie rozmowy z klientami firm, które obsługujemy, znajdują się w jednym miejscu, co znacznie przyśpiesza pracę osób zajmujących się danymi chatbotami po stronie klienta.

Poszerzyliśmy również “moduł formularzy”, by ułatwić klientom zbieranie danych od użytkowników. Wprowadziliśmy widgety promocyjne: Messenger Checkbox i Messenger Button pozwalające pozyskać jakościowy ruch w chatbotach.

Chcemy być pierwsi w edukacji rynku

Od początku dużą rolę przykładamy do edukacji rynku i tłumaczenia firmom na czym tak naprawdę jest automatyzacja komunikacji i jak działa w praktyce. W tym celu, tylko w minionym roku stworzyliśmy ponad 40 merytorycznych artykułów w mediach własnych i kolejne 60 dla mediów zewnętrznych, w tym kompletny przewodnik po świecie chatbotów, który w jednym miejscu gromadzi wiedzę na temat praktycznych korzyści zastosowania tego narzędzia w firmach. Nasze teksty dotarły do ponad 30 tysięcy czytelników. Stąd z miesiąca na miesiąc rosła pozycja naszej firmy w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Biorąc pod uwagę zawężoną grupę docelową to wynik, który bardzo nas cieszy, bo sprawia, że dzięki temu bierzemy udział w coraz większej liczbie przetargów na automatyzację procesów komunikacji w firmach.

W działaniach trzymamy się transparentnych zasad. Dużą popularnością cieszyły się wywiady z naszymi klientami, które stanowią potrzebne źródło wiedzy i dowód dla potencjalnych klientów o tym, że tworzone przez nas rozwiązania działają. Nie baliśmy się także publikować statystyk. I nie mam tu na myśli danych umieszczanych w licznych case studies z poszczególnych wdrożeń, ale liczb pokazujących co miesiąc, jak radzą sobie chatboty powstałe w naszym systemie do automatyzacji komunikacji.

Konsekwentnie idziemy tą drogą, bo widzimy w niej wartość, która wraca do nas na spotkaniach biznesowych, podczas których słyszymy, jak potencjalni klienci powołują się w rozmowach na tworzone treści przez naszych ekspertów. To miłe uczucie i jednocześnie wyzwanie na kolejne miesiące Nowego Roku, bo coraz wyżej zawieszamy sobie poprzeczkę w szeroko rozumianej edukacji rynku.

Jesteśmy coraz bogatsi w nowe doświadczenia. Nasz dział R&D testuje nowe rozwiązania, które wkrótce wdrożymy u naszych klientów. Mamy tę przewagę nad wieloma firmami, że możemy sobie pozwolić na więcej, ponieważ dysponujemy własną technologią, która dzięki swej elastyczności pozwala nam na wszelkiego rodzaju eksperymenty, stanowiące później podstawę do wdrożenia nowych funkcji w systemie.

Mamy ambitne plany na 2020 rok

Nasza firma jest częścią Hexe Capital, grupy spółek oferujących rozwiązania wspierające prowadzenie biznesu w Internecie. Dzięki temu mamy wsparcie ze strony specjalistów na kilku polach związanych z rozwojem e-biznesu. Wiemy dokąd zmierzamy, znaleźliśmy swoją niszę i w tym upatrujemy ogromną wartość. Widzimy z kwartału na kwartał również biznesowe efekty sukcesywnie prowadzonych działań.

W 2020 roku zamierzamy urosnąć co najmniej dwukrotnie pod względem przychodów.

Jesteśmy stabilną firmą, gotową na kolejne, wymagające wyzwania. Mamy za sobą wspaniały rok pełen doświadczeń płynących z pracy dla liderów w swoich branżach. To dla mnie ogromny powód dumny i za to dziękuję całemu zespołowi KODA Bots, bez którego nie znaleźlibyśmy się w tym miejscu, w którym aktualnie jesteśmy. A to dopiero początek. Bo Nowy Rok już powitał nas kolejnymi zapytaniami, pracujemy nad kolejnymi wdrożeniami i za chwilę ruszamy z rekrutacjami do teamu developerskiego i zespołu Customer Success.

-

Autor: Mariusz Pełechaty, CEO KODA Bots