Podnieśliśmy wartość MRR z kilku tysięcy do kilkuset tysięcy złotych. Podsumowanie roku LiveKid

Dodane:

Maria Czyżycka Maria Czyżycka

Podnieśliśmy wartość MRR z kilku tysięcy do kilkuset tysięcy złotych. Podsumowanie roku LiveKid

Udostępnij:

Z perspektywy ostatnich dwunastu miesięcy możemy powiedzieć, że nie tylko śmiało wkroczyliśmy na polski rynek edukacji, ale i z sukcesem udało nam się zrewolucjonizować, tak zapomnianą pod względem nowości technologicznych, branżę żłobków i przedszkoli. LiveKid podsumowuje 2019 rok.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2019 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

LiveKid w bardzo krótkim czasie został najchętniej wybieranym przez dyrektorów systemem do zarządzania żłobkiem i przedszkolem oraz najczęściej polecaną aplikacją tego typu przez rodziców.

Mimo że 2019 był pierwszym pełnym rokiem działalności projektu, to jako firma możemy pochwalić się już kilkoma ciekawymi wzrostami. Nasz zespół urósł aż 5-krotnie (z 4 do 20 osób), a wartość MRR podnieśliśmy z kilku tysięcy do niewielkich kilkuset tysięcy złotych.

Przeznaczeniem systemu LiveKid, od napisania pierwszej linijki kodu aplikacji, była pomoc dyrektorowi żłobka i przedszkola w zarządzaniu nudną papierologią, dbaniu o spójną i łatwą komunikację z rodzicami oraz oszczędność czasu, a co za tym idzie, także pieniędzy.

Od momentu wdrożenia podstawowej wersji aplikacji w pierwszym żłobku, cel jaki nam przyświeca nie uległ zmianie: wciąż niezmiennie dążymy do tego, aby dyrektor był w stanie zarządzać swoją placówką z poziomu jednej aplikacji. I czytając opinie naszych klientów, mamy pewność, że pozostajemy wierni naszym ideałom.

Jednak wraz z upływającym czasem i rozwojem technologii w każdej z dziedzin życia i branży, zmieniają się także potrzeby wszystkich użytkowników naszej aplikacji. To zaś wpłynęło na konieczność nieustannego poszerzania zakresu działania narzędzia oraz wzbogacania go o kolejne funkcjonalności. W taki sposób w ciągu kończącego się właśnie roku dodaliśmy kilkanaście zupełnie nowych modułów systemu.

Nie da się zaprzeczyć, że 2019 rok upłynął nam pod znakiem szybkich wzrostów, dużej ilości ważnych do podjęcia decyzji oraz nowych aktywności mających wpływ na wzrost popularności tego typu narzędzia wśród osób zarządzających placówkami.

W styczniu większość naszych rozmów była edukacją na temat możliwości na rynku cyfrowych rozwiązań do obsługi żłobków i przedszkoli, w trzecim już zaś kwartale coraz częściej na wspomnienie nazwy “LiveKid” spotykaliśmy się z bardzo pozytywną reakcją.

Edukacja branży edukacyjnej

Nowe technologie, innowacyjność, mobilne aplikacje – to wciąż często bardzo abstrakcyjne pojęcia w odniesieniu do opisu branży edukacyjnej w Polsce. Wiemy, że to się zmienia, bo jesteśmy tego naocznymi świadkami, niestety wciąż zbyt wolno, szczególnie jeśli porównamy się do rynku zachodniego.

W listopadzie mieliśmy okazję wziąć udział w konferencji w Zurychu, która była dedykowana tylko i wyłącznie różnego rodzaju systemom internetowym służącym do zarządzania żłobkami. Oprócz nas wystawcami były przede wszystkim firmy lokalne oraz kilka innych europejskich podmiotów.

LiveKid był jednak jedynym narzędziem stworzonym i rozwijanym w Polsce. Co zaskoczyło nas najbardziej to uczestnicy, osoby odwiedzające targi. Byli to dyrektorzy żłobków (czyli nasz grupa docelowa), którzy przychodzili z gotowymi spisami funkcjonalności, jakich potrzebują mieć w takim narzędziu.

To pokazało nam, w jakiej fazie rozwoju pod względem cyfryzacji jest tam branża edukacyjna.

Działania marketingowe

Od początku drugiego kwartału 2019 roku bardzo mocno postawiliśmy nie tylko na szybkie generowanie leadów za pomocą działań wychodzących, ale zainwestowaliśmy swój wysiłek w budowanie długoterminowych efektów marketingu inboundowego. Kontrolowaną metodą prób i błędów stworzyliśmy chętnie czytany blog przez dyrektorów, wychowawców oraz rodziców oraz cotygodniową serię webinarów prowadzonych wraz z ekspertami z branży, która od kilku miesięcy organizowana jest pod nazwą “Akademia LiveKid” oraz doczekała się już drugiej edycji.

Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że branża wychowawców przedszkolnych oraz opiekunów w żłobkach jest coraz młodsza i otwarta na nowinki technologiczne, a ponieważ osoby te są jedną z grup użytkowników naszej aplikacji, część naszych działań ukierunkowana jest specjalnie do nich.

Jednym z wyzwań jakiego podjeliśmy się w naszych działań marketingowych było przeniesienie naszej grupy docelowej ze świata offline do rzeczywistości online.

Konkurencja na rynku polskich aplikacji mobilnych dla żłobków i przedszkoli

Podczas rozmów z klientami zdarza nam się słyszeć pojedyncze nazwy podobnych narzędzi, które obok naszego LiveKid proponują podobne funkcjonalności.

Z uwagi jednak na transparentność naszych działań, nigdy nie ukrywamy, że jesteśmy najdroższą tego typu aplikacją na rynku. Oferujemy bowiem naszym klientom produkt marki premium, co nie tylko wiąże się z szeroką gamą jego funkcjonalności, przyjaznym i użytecznym wyglądem, ale także doświadczonym i zawsze chętnym do pomocy zespołem. Każdy z nas przychodzi codziennie do biura z jasną wizją i zapałem do tworzenia czegoś wielkiego.

W 2020 roku LiveKid będzie pomagał zarządzać placówką także w Niemczech i Szwajcarii

2020 rok witamy z wielkim entuzjazmem, który w dużej mierze związany jest z coraz większą świadomością na temat nowych technologii wśród branży edukacyjnej, a także wprowadzeniem naszego narzędzia do krajów niemieckojęzycznych.

Na pewno jednak nie tracimy z oczu celu na naszym rodzimym rynku. Uważamy, że każdy dyrektor zasługuje na taką aplikację jaką jest LiveKid.

Autor: Maria Czyżycka, Head of Marketing LiveKid