Uruchomiliśmy nową marką i ruszamy z ekspansją. Podsumowanie roku Resinhood

Dodane:

Karol Wójcik Karol Wójcik

Uruchomiliśmy nową marką i ruszamy z ekspansją. Podsumowanie roku Resinhood

Udostępnij:

Naszym największym osiągnięciem w 2019 roku jest uruchomienie nowej marki meblowej – Resinhood. Aktualnie posiadamy w ofercie kolekcję pięciu stołów kawowych. Dodatkowo nasi klienci mają możliwość szerokiej personalizacji mebli, wybierając gatunek drewna, impregnację, kolorystykę żywicy lub rodzaj nóg.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2019 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

Jednym z projektów, który rozwijam jest HOLDIS.co, zajmujący się tworzeniem stolików kawowych w kształtach granic miast i państw. HOLDIS.co. Obecnie jednak z nowym wspólnikiem rozwijamy zupełnie nową markę – Resinhood.com. Również tworzymy stoliki kawowe, z tą różnicą, że są wykonane z litego drewna i żywicy.

Mamy kolekcję pięciu stołów kawowych

I właśnie uruchomienie nowej marki jest największym sukcesem w 2019 roku.

Było to ogromne wyzwanie. Głównie ze względu na konieczność przygotowania pierwszej kolekcji naszych produktów. Meble produkowane są w stolarni z 25 letnim doświadczeniem. Know-how Piotrka Wiatrzyka, współwłaściciela, jest przeogromne.

Aktualnie posiadamy w ofercie kolekcję pięciu stołów kawowych. Dodatkowo nasi klienci mają możliwość szerokiej personalizacji mebli, wybierając gatunek drewna, impregnację, kolorystykę żywicy lub rodzaj nóg.

Kolejnym osiągnięciem jest nawiązanie pierwszej współpracy z influencerami, między innymi @Instabaks.

Nie było łatwo. Testy i budowa MVP

Jednocześnie uruchomienie Resinhood było ogromnym wyzwaniem.

Zaczęliśmy od testów materiałów i ich kombinacji. Po tym zbudowaliśmy dwa MVP, które przeszły serię testów. Z tą wiedzą zaprojektowaliśmy finalną kolekcję pięciu stołów o różnych wymiarach i kolorystyce.

Nasze meble wykonywane są z krajowego, litego drewna najwyższej klasy. Żywicę oraz barwniki sprowadzamy od zagranicznych dostawców. Sam proces produkcji przebiega przy wykorzystaniu zaawansowanych maszyn sterowanych komputerowo.

Finalny efekt to ręczne wykończenie każdej krawędzi stolika oraz impregnacja.
Kolejnym krokiem było zbudowanie kreacji wizualnej marki (nazwa, logo, sesje zdjęciowe, strona www, broszury, copywriting, social media). Mieliśmy jedynie 7 dni, aby to zrobić. Wyrobiliśmy się w 5.

Nie udało nam się jednak pozyskać partnerów zagranicznych. Skupiliśmy się za to na sprzedaży online.

W 2020 roku pójdziemy w świat

2020 rok będzie lepszym rokiem pod względem wysokości sprzedaży, ponieważ aktualnie skupiamy się głównie na pozyskiwaniu partnerów oraz budowaniu marki.

Skupimy się głównie na sprzedaży zagranicznej, rozpoczynając od Francji, Niemiec oraz Wielkiej Brytanii. Bierzemy pod uwagę także Stany Zjednoczone. Wprowadzimy również nową kolekcję stolików kawowych o jeszcze ciekawszym designie.

Wierzymy, że uda nam się również wykreować kolekcję stołów do jadalni.

Ekosystem startupowy w Polsce naszymi oczami

Ekosystem startupowy w Polsce jest bardzo przyjazny nowym firmom. Dzięki stowarzyszeniom wspierającym startupy, legalną działalność można uruchomić w ciągu dosłownie 15 minut, co jest bardziej skomplikowane w Hiszpanii lub Francji.

Dodatkowo polskie startupy mogą uzyskać wsparcie w ramach wielu wydarzeń, odbywających się regularnie w większych miastach Polski. Budowanie sieci kontaktów jest również banalne, dzięki wydarzeniom networkingowym, przynajmniej w Warszawie. Facebook jest pełen ciekawych eventów. Wystarczy poszukać.

Autor: Karol Wójcik, założyciel HOLDIS.co, CMO Resinhood.com