Podwoiliśmy liczbę klientów i powiększyliśmy zespół. Podsumowanie roku Trustisto

Dodane:

Wojciech Grześkowiak Wojciech Grześkowiak

Podwoiliśmy liczbę klientów i powiększyliśmy zespół. Podsumowanie roku Trustisto

Udostępnij:

W tej chwili obsługujemy ponad 130 sklepów, zaangażowaliśmy się w akcelerację w RBL_START i dokonaliśmy kilku nowych integracji z platformami sklepowymi. Trustisto podsumowuje 2019 rok.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2019 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

Trustisto to narzędzie do budowy zaufania, wykorzystujące techniki bazujące na społecznym dowodzie słuszności (ang. social proof). Umożliwiamy sklepom internetowym wyświetlanie dynamicznych powiadomień informujących o tym, ile osób ogląda dany produkt i kto ostatnio kupił w danym sklepie. Takie powiadomienia budują zaufanie i pozwalają zwiększyć konwersję. Można powiedzieć, że pomagamy sklepom internetowym uwiarygodnić ich biznes.

Dwukrotnie zwiększyliśmy grupę klientów

W tej chwili obsługujemy ponad 130 sklepów – zarówno tych małych, jak i dużych. 80% kontrahentów pochodzi z Polski, ale widzimy spore zainteresowanie ze strony naszych południowych sąsiadów, głównie Czech i Słowacji. W efekcie w 2019 podwoiliśmy nasze przychody. Powiększyliśmy zespół – z jednej osoby pracującej na pełny etat, mamy już dwie. Nie wspominając o gronie podwykonawców, którzy pomagają nam rozwijać produkt.

Wzięliśmy udział w dwóch programach akceleracyjnych. Pierwszym z nich był [m]spark, gdzie razem z GroupM rozpoczęliśmy wdrażanie Trustisto u bardzo dużych klientów.

Równolegle zaangażowaliśmy się w akcelerację w RBL_START – za nami 6 intensywnych miesięcy, podczas których mieliśmy okazję zaprezentować możliwości, jakie daje Trustisto, m.in. Alior Bankowi czy PZU S.A.

Dokonaliśmy kilku nowych integracji z platformami sklepowymi, i tak m.in. do grona naszych partnerów dołączyły platformy EBEXO oraz RedCart.

Cały czas rozwijaliśmy nasz produkt dodając nowe funkcjonalności i usprawnienia. Możemy śmiało stwierdzić, że na polskim rynku jesteśmy numerem jeden.

Podsumowując, to był dla nas bardzo udany rok.

Największe wyzwanie? Obsługa klienta

Przy bazie 130 klientów okazało się to naprawdę ciężką robotą i wyzwaniem. Dlatego konieczne stało się powiększenie zespołu. I tak w 2019 dołączyła do nas Marta Mierzyńska, która przejęła całą komunikację z klientami. Jest także odpowiedzialna za sprzedaż i marketing, pomaga mi rozwijać Trustisto.

Mamy mnóstwo pomysłów na nasz produkt, ale w minionym roku zabrakło czasu na ich realizację. Sprzedaż pochłonęła nas do tego stopnia, że plany dodania kilku strategicznych funkcjonalności zeszły na dalszy plan. Jednak jak mówi stare polskie przysłowie: co się odwlecze, to nie uciecze. I tak w efekcie ich wdrożenie przypadnie już na rok 2020. Do realizacji tego celu zabrakło nam jedynie mocy przerobowych. W tej chwili nie mam już obaw, że cokolwiek może nam przeszkodzić.

E-commerce to bardzo dynamiczny rynek

Z jednej strony wiele sklepów przybywa, ale z drugiej wiele się zamyka. Widzimy wzrost liczby sklepów opartych na dropshippingu – w dużej mierze tworzonych przez ludzi, którzy bazując na tym modelu biznesowym liczą na szybki zarobek. Jak jednak pokazuje praktyka, nie tędy droga.

Rynek narzędzi dedykowanych e-commerce rośnie jeszcze szybciej. Na świecie codziennie powstaje kilkanaście nowych usług dla sklepów internetowych, naprawdę łatwo się w tym pogubić śledząc rynek i trendy. Na dodatek narzędzia te stale rozszerzają swoje funkcjonalności.

W wielu przypadkach stają się tożsame, pokrywają się i prześcigają w dążeniu do spełnienia wszystkich oczekiwań klienta.

W 2020 dalej będziemy obserwować wzrost liczby sklepów internetowych. Popyt rośnie, więc i podaż musi za nim nadążyć.

Ekspansja

Jak wspomniałem wcześniej, już teraz zaczęliśmy zaznaczać swoją obecność na rynkach zagranicznych. Szczególnie u naszych południowych sąsiadów, w Czechach i Słowacji, Trustisto zyskuje na popularności.

Chcemy, aby rok 2020 był pod tym względem przełomowy – ekspansja poza Polskę na dużą skalę to nasz aktualny cel – nie tyle co na nadchodzący rok, ale i lata. Ponadto planujemy rozszerzyć ofertę Trustisto o inne warianty usług, aby klient trafiający na naszą stronę mógł skorzystać z wielu technik społecznego dowodu słuszności.

Mamy też w planach kilka bardzo dużych wdrożeń, zarówno w e-commerce jak i na rynku usług finansowych.

Cel na 2020? Kolejny raz się podwoić: 2x liczba klientów, 2x przychód i 2x zespół.

Ekosystem startupowy w Polsce dojrzewa

Mamy więcej przemyślanych projektów, więcej założycieli, którzy odrobili swoją pracę domową. Inwestorzy są z każdym rokiem mądrzejsi, ale i ostrożniejsi. Mamy projekty w każdej kategorii, mocno rośnie fintech, blokchain mocno zwolnił. Na naszego jednorożca trzeba jeszcze chwile poczekać, ale jestem przekonany, że niedługo go zobaczymy.

Autor: Wojciech Grześkowiak, CEO Trustisto