Rozpoczęliśmy współpracę z PKO Bankiem Polskim. Podsumowanie roku TuPrawnik

Dodane:

Marta Mierzyńska Marta Mierzyńska

Rozpoczęliśmy współpracę z PKO Bankiem Polskim. Podsumowanie roku TuPrawnik

Udostępnij:

Rozpoczęliśmy współpracę z PKO Bankiem Polskim, wprowadziliśmy nową, bardzo dobrze prosperującą usługę szybkiej konsultacji prawnej oraz zmieniliśmy cennik. TuPrawnik podsumowuje mijający rok.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne podsumowują 2019 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

TuPrawnik to portal umożliwiający znalezienie najlepszego prawnika w jak najlepszej dla klienta cenie. Działamy na zasadzie lawyer-matching, która pozwala na dopasowanie specjalizacji prawnika do potrzeby klienta. W naszej bazie mamy zarejestrowanych ponad 350 prawników, co daje pełne pokrycie zarówno kompetencyjne (przydział odpowiedniego eksperta do danej sprawy) jak i geograficzne (mamy prawników w prawie każdym większym mieście w Polsce).

Obecnie w naszej ofercie mamy kilka usług – wszystkie są skierowane do osób poszukujących pomocy prawnej. Dwie wiodące i cieszące się największą popularnością wśród użytkowników to usługa prawna pozyskiwana przez marketplace i szybka konsultacja prawna.

Ta pierwsza polega na wypełnieniu formularza z opisem sprawy. Zlecenie trafia do systemu i jest weryfikowane przez naszych administratorów. Następnie zlecenie wysyłane jest do prawników – ekspertów z zakresu prawa, z którym związana jest dana sprawa. Ci z kolei odpowiadają na nie swoimi propozycjami cenowymi. Klient otrzymuje w ten sposób informacje o cenie usługi oraz o czynnościach podejmowanych przez prawnika, które wchodzą w jej zakres.

Szybka konsultacja prawna to usługa skierowana do osób, które potrzebują porady eksperta w możliwie jak najkrótszym czasie. Zazwyczaj w ciągu zaledwie kilku godzin prawnik kontaktuje się z klientem, aby udzielić odpowiedzi na jego pytania i zaproponować kierunki dalszych możliwych działań. Po wszystkim prawnik wysyła podsumowanie rozmowy w formie e-mail do klienta. Ta usługa cieszy się coraz większą popularnością wśród użytkowników TuPrawnik.

Mamy też usługi w stałej cenie tj. sprawdzenie umowy najmu czy pomoc przy sporządzeniu testamentu. Można powiedzieć, że rozwiązujemy problemy prawne Polaków.

Rozpoczęliśmy współpracę z PKO Bankiem Polskim

Nasz największy sukces przypadający na 2019 r. to rozpoczęcie współpracy z PKO Bankiem Polskim w ramach akceleratora Let’s Fintech. Doceniono nas i wyróżniono za projekt e-Prawnik przyznając prestiżową nagrodę dla najlepszego startupu na gali FinTech & InsurTech Digital Congress w maju tego roku.

Wprowadziliśmy nową, bardzo dobrze prosperującą usługę szybkiej konsultacji prawnej dla klientów TuPrawnik. Rozwinęliśmy pakiet usług w stałych cenach – powiększyliśmy go o kilka nowych “cegiełek”, ale też zrewidowaliśmy rynek i ceny konkurencji. Tak wypracowaliśmy usługę sprawdzenia umowy deweloperskiej w nowej cenie.

Pilotaż e-Prawnika otworzył nam kolejną furtkę – byliśmy obecni na wielu ważnych branżowych wydarzeniach, jak choćby konferencja InfoShare w Gdańsku.

Niska świadomość prawa w społeczeństwie

Największe wyzwanie wciąż przed nami. Tym wyzwaniem i jednocześnie barierą w dotarciu z naszymi usługami do szerokiego grona użytkowników, jest niska świadomość prawna polskiego społeczeństwa.

To w niej upatrujemy największą barierę skalowania biznesu. 87% polaków wciąż przyznaje, że po pomoc prawnika zwraca się w ostateczności. A wtedy jest już zwykle za późno.
Druga sprawa, to przeświadczenie o nieodpłatnym wymiarze usług prawnych w Internecie. Często spotykamy się z reakcjami typu: “a przepraszam, to nie jest za darmo?”.

Największym więc wyzwaniem jest szeroko pojęta edukacja społeczeństwa o roli porad prawnych i ich niebagatelnym znaczeniu dla przyszłości i powodzenia spraw klientów.

Mniejsza skala zleceń niż zakładaliśmy

W 2019 roku nie udało nam się zwiększyć skali otrzymywanych zleceń do takiego stopnia, jaki zakładaliśmy. Pomimo wielu kroków, które w tym kierunku podjęliśmy, można powiedzieć, że zjedliśmy tylko niewielki kawałek tortu.

Przez wzgląd na trwający pilotaż i przyjęte zasady poufności nie możemy niestety podzielić się dokładnymi liczbami. Wciąż pracujemy nad polepszeniem modelu dotarcia do klienta i popularyzacji usług prawnych wśród społeczeństwa.

Niemniej mogę powiedzieć, że mijający rok jest dla naszej branży pełen wyzwań.

Branża usług prawnych ewoluowała na przestrzeni ostatnich lat i przeszła ogromne przeobrażenie. Nie ma co ukrywać, nie jest wcale łatwiej – konkurencja nie śpi i podobnie jak my poszerza wachlarz swoich produktów i usług. Dostrzegalne są też wpływy zagranicznych portali, co zaczyna czynić nasz segment konkurencyjny.

Cele na 2020 rok

Chcemy zaoferować wsparcie prawne pracownikom firm w modelu abonamentowym. Mamy daleko posunięte rozmowy z providerami tego typu usług, jednak takie projekty wymagają sporo czasu na wdrożenie.

Jak na razie wszystko idzie po naszej myśli, jednak na efekty musimy poczekać do 2020 roku.

Ponadto mamy gotowy produkt dla ubezpieczycieli, w ramach którego również toczymy rozmowy.

Chcemy, aby usługi prawne były dostępne dla każdego; chcemy zniwelować obawy przed korzystaniem z nich. Ponadto zamierzamy też wprowadzić kilka nowych funkcjonalności do naszego systemu zarówno z poziomu użytkownika, jak i prawnika. Cały czas poważnie myślimy również o aplikacji TuPrawnik.

Przybywa wydarzeń networkingowych

Według mnie ekosystem startupowy w Polsce ma się dobrze. Wydarzeń networkingowych z roku na rok przybywa, co daje pole do wymiany doświadczeń. Powiększa się przestrzeń biurowa i konferencyjna, coworkingowa – zauważalne jest rosnące na nią zapotrzebowanie, co m.in. jest wypadkową powstawania wielu nowych startupów i odpowiedzią na ich potrzeby. Programów akceleracyjnych nie brakuje, w szczególności na naszym warszawskim podwórku.

Autor: Marta Mierzyńska, Business Development Manager TuPrawnik