Podsumowanie 2020 roku w Authologic

podsumowanie 2020 roku w authologic
Udostępnij:
– W 2020 roku wiele firm ucierpiało, inne musiały zmieniać swoje plany i mierzyć się problemami ciągłości łańcuchów dostaw. Nam udało się powołać nową spółkę Authologic, pozyskać pierwszych klientów oraz zaufanie inwestorów. W rok 2021 wchodzimy z ambitnymi planami dalszego rozwoju – pisze Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel Authologic.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2020 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

W 2020 r. w związku z pandemią i ograniczaniem bezpośrednich kontaktów, wiele firm musiało szybko i sprawnie wdrożyć metody weryfikacji tożsamości zdalnej. Do tego celu stworzyliśmy Authologic. Jest to platforma agregująca różne metody weryfikacji tożsamości m.in. przez użycie danych bankowych, rozpoznawanie fizycznych dokumentów, rozpoznawanie twarzy za pomocą selfie, a wkrótce także poprzez przelew weryfikacyjny i cyfrowe dowody osobiste.

Spółkę założyliśmy w lipcu 2020 r. razem z Krzysztofem Klimczakiem i Markiem Rogozińskim. Wcześniej przez kilka lat wspólnie rozwijaliśmy Zencard – firmę zakupioną w 2017 roku przez PKO BP.

Na czym polega rozwiązanie?

Nasze usługi kierujemy przede wszystkim do firm, dla których kluczowe jest zweryfikowanie tożsamości klienta bez jego fizycznej obecności, np. przed podpisaniem umowy. Dzięki nam wszystko może odbywać się całkowicie online. W tym momencie współpracujemy z siedmioma klientami, w tym z platformą do wynajmowania samochodów Vooom, startupem umożliwiającym weryfikację najemców – simpl.rent, firmą Pergamin – umożliwiającą zawieranie umów za pomocą weryfikacji e-mail i kodów SMS oraz z platformą faktoringową Fundio.

W Authologic oferujemy kilka metod zdalnej weryfikacji tożsamości. Umożliwiamy przede wszystkim weryfikację poprzez dane bankowe. Mogą one być udostępniane, za wiedzą i zgodą klientów banków, zarejestrowanym podmiotom trzecim (tzw. TPP) - umożliwia to unijna dyrektywa PSD2. W przypadku Authologic infrastrukturę oraz połączenia z bankami zapewnia firma banqUP, polsko-belgijski agregator API bankowych.

Umożliwiamy także weryfikację poprzez rozpoznawanie dokumentów za pomocą wideo lub selfie. Metoda ta wykorzystywana jest w Voom, aplikacji umożliwiającej wynajem samochodów na minuty. Oferujemy także potwierdzenie adresu e-mail i numeru telefonu komórkowego weryfikowanej osoby. Wkrótce pojawi się możliwość weryfikacji przelewem.

Pozyskane środki na rozwój

Dzięki szybkiemu rozwojowi, konkretnym założeniom i dokładnemu planowi działania w październiku 2020 r. udało nam się pozyskać środki od pierwszych inwestorów – polsko-amerykańskiego funduszu SMOK Ventures oraz spółki App’n’roll. Pozyskane fundusze – w wysokości 1,8 mln zł – przeznaczyliśmy na dalszy rozwój i rozpoczęcie procesu pozyskiwania klientów za granicami Polski.

Współpraca z inwestorami to oczywiście nie tylko środki finansowe, ale także współpraca na poziomie strategicznym i większe możliwości pozyskania zagranicznych klientów.

Sukcesy w 2020 i plany na 2021

Budowanie nowego produktu i zakładania firmy w 2020 r. z oczywistych powodów było pełne wyzwań. Praca nad rozwojem Authologic w warunkach całkowitej pracy zdalnej, bez możliwości interakcji twarzą w twarz, nie była łatwa. Tym bardziej jesteśmy dumni, że w ciągu zaledwie trzech miesięcy od startu pozyskaliśmy pierwszego klienta. Nasz projekt bardzo szybko został znakomicie przyjęty zarówno przez biznes – nie tylko ten zainteresowany bezpośrednio naszymi usługami – jak i inwestorów.

Jeszcze w pierwszym kwartale 2021 planujemy udostępnić naszym klientom weryfikację za pośrednictwem przelewu natychmiastowego, uwierzytelnienia za pomocą cyfrowych dokumentów tożsamości. Dzięki temu nasi klienci zyskają jeszcze szerszy wachlarz możliwości weryfikacji tożsamości odbiorców swoich usług.

Naszym celem na 2021 rok jest udostępnienie w jednym miejscu usługi potwierdzania tożsamości wszystkimi możliwymi w Polsce metodami. W naszych planach jest również pozyskanie kolejnej rundy finansowania na rozwój za granicą i wejście na rynek europejski.

Autor: Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel Authologic.