Podsumowanie roku w PromoTraffic

podsumowanie roku w promotraffic
Udostępnij:
– W 2020 urośliśmy o 35% rok do roku, a nasze kampanie dla e-commerce były wybierane najlepszymi w Polsce i Europie – pisze Robert Stolarczyk, prezes PromoTraffic, agencji digitalowej dla e-commerce.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2020 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.

W PromoTraffic specjalizujemy się w prowadzeniu efektywnościowych działań reklamowych dla polskich sklepów chcących więcej sprzedawać, szczególnie za granicą. Nasz ponad 50-osobowy zespół ekspertów e-commerce obsługuje szybko rosnące marki polskiej branży e-commerce, które z sukcesem sprzedają za granicą, m.in. Mintishop, Green Cell, Sneakers Studio, Selfieroom, Kazar czy Salomon. 

Rok weryfikacji i nagród

2020 to był rok weryfikacji wartości naszych usług dostarczanych klientom. W minionym roku sprawdziło się powiedzenie Warrena Buffeta: "Dopiero gdy przychodzi odpływ, widać, kto pływał bez majtek". W 2020 roku klienci e-commerce szukający oszczędności, pola do optymalizacji, ale także wzrostu, doradztwa, ogólnego wsparcia strategicznego zrobili swoiste “sprawdzam”. Nie wszystkie firmy zdały ten egzamin, więc cieszymy się, że nam się udało. 

Z jednej strony, urośliśmy w najważniejszych dla nas metrykach – marżowo, przychodowo i ze względu na liczbę pracowników - średnio o 35% rok do roku. Z drugiej strony, efekty naszej pracy ponownie były nagradzane w międzynarodowych i krajowych konkursach efektywnościowych. Jedna z naszych kampanii realizowanych ze sklepem internetowym ekomaluch.pl została uznana za najlepszą europejską kampanię PPC przy niewielkim budżecie w prestiżowym konkursie European Search Awards. Drugi rok z rzędu nasze kampanie dla Selfieroom oraz marki Puccini zajęły kolejno 1. miejsce w kategorii najlepsza kampania e-commerce oraz 2. miejsce w kategorii najlepsza kampania Google Ads w konkursie SEM KRK Awards.  

Dzięki naszym szerokim kompetencjom i rozwojowi oferty podwoiliśmy średnią wartość usług, jakie realizujemy dla klientów w obszarze SEO, PPC, social media, content marketingu czy marketing automation. Szczególnie dumni jesteśmy z naszej usługi marketing automation, która świetnie odpowiada na zapotrzebowanie rynku i wypełnia lukę, jaka istnieje pomiędzy dostawcami technologii do marketing automation a e-commerce. 

Plany na 2021 – nowe narzędzia

Sektor e-commerce w kolejnych miesiącach będzie zyskiwał na znaczeniu w kontekście całej gospodarki. I my jako PromoTraffic chcemy także dołożyć swoją cegiełkę do rozwoju polskiej branży e-commerce, m.in. poprzez wspieranie polskich sklepów internetowych w ich skutecznej sprzedaży zagranicznej.

Jednym z większych wyzwań, które są przed nami to prace nad stworzeniem autorskiego systemu inteligentnego feed managementu zwiększającego automatyzację biznesu e-commerce. Udało nam się pozyskać w ostatnim czasie na cele badawczo-rozwojowe 600 tys. zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego. 

Choć od dłuższego czasu rozwijamy nasze autorskie narzędzia automatyzujące prowadzenie działań reklamowych, to rozwiązanie, nad którym obecnie pracujemy, będzie przełomowe. Wierzymy, że będzie to istne paliwo rakietowe do dalszego skalowania biznesów naszych klientów, szczególnie na rynkach zagranicznych. 

Autor: Robert Stolarczyk, prezes PromoTraffic