Podsumowanie Web Summit 2020

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Podsumowanie Web Summit 2020

Udostępnij:

Web Summit to jedna z największych konferencji technologicznych na świecie – jak określił Bloomberg, to „Davos dla geeków”. Tegoroczna edycja zgromadziła założycieli i prezesów firm technologicznych, szybko rozwijających się startupów, decydentów i głowy państw, aby zadać proste pytanie: dokąd dalej?

Pomimo wirtualnej formy, w wydarzeniu uczestniczyło ponad 104 tys. widzów ze 160 krajów świata. 1100 ekspertów poruszyło temat technologii w obszarach, m.in.: zdrowia, edukacji, gamingu, AR i VR, HR, marketingu, finansów i dziesiątek innych.

Wśród licznych mówców tegorocznej edycji Web Summit znaleźli się m.in.: Ursula von der Leyen (Przewodnicząca Komisji Europoejskiej), Reid Hoffman (założyciel LinkedIn), Malala Yousafzai (działaczka na rzecz praw kobiet, założycielka Malala Fund), Gillian Tans (prezes Booking.com), Tedros Adhanom Ghebreyesus (dyrektor generalny Światowej Organizacji Zdrowia), Lisa Jackson (wiceprezydent ds. środowiska, polityki i inicjatyw społecznych w Apple), Dr Jane Goodall (badaczka, założycielka Founder at the Jane Goodall Institute), Brad Smith (prezes Microsoft), Eric Yuan (założyciel i CEO Zoom), Serena Williams (tenisistka) i wiele innych wybitnych osobowości.

W wydarzeniu miał okazję uczestniczyć Marek Wójcik, zwycięzca 6. edycji Startup Program 2020. Pan Marek wraz zespołem stworzył Wirtualnego Nauczyciela (Virtual Teacher) – oprogramowanie, które dobiera formę nauczania do sposobu myślenia konkretnego ucznia.

Temat: edukacja

Temat edukacji był jednym z ważniejszych wątków na Web Summit. Globalna pandemia zmusiła społeczeństwa do większej kreatywności w kwestii tego, jak i gdzie się uczymy i na pewno nieodwracalnie zmieniła system nauczania. Eksperci starali się odpowiedzieć na pytania czy lekcje w klasie staną się przeszłością? Czy postęp do edtech zdemokratyzuje uczenie się, czy też zwiększy podział? Liderzy w tej dziedzinie przybliżyli spojrzenie na edukację oraz podjęli próbę przewidzenia, jak będzie się uczyć następne pokolenie.

Równie mocno edukacja zaznaczyła się wśród obecnych na Web Summit startupów, co pokazuje, że innowacje w obszarze zdobywania wiedzy i uczenia się są niezbędne i nieodwracalne. Pandemia jedynie przyśpieszyła proces łączenia edukacji z technologią.

– Każdy duży projekt zaczyna się od pomysłu. Po drodze ważne jest, by spotkać ludzi, którzy też w niego wierzą i uczyć się na błędach. Wirtualny Nauczyciel jest na początku swojej ścieżki, ale naszym marzeniem i celem jest sprawić, by każdy uczeń i rodzic na świecie miał dostęp do spersonalizowanej i indywidualnej pomocy w nauce matematyki. Dla Nas Web Summit był nieprawdopodobną okazją, by poznać inne firmy, które tak jak my, wspierają świat poprzez poprawę edukacji. Mieliśmy okazję wymienić się doświadczeniami oraz zainspirować na bardzo wielu obszarach. Gorąco polecam to innym startupom – powiedział Marek Wójcik.

Ideą nadrzędną koncepcji systemu Virtual Teacher, było udostępnienie na rynku takiego narzędzia, które pozwoli dostosować naukę matematyki do możliwości danego ucznia, niezależnie od czasu i miejsca. Mówiąc inaczej, ma on zmniejszyć wykluczenie tych dzieci, które mają zindywidualizowane potrzeby, bądź utrudniony dostęp do edukacji. Autorzy rozwiązania twierdzą, że tak zaawansowane oprogramowanie będzie silną konkurencją dla nauczycieli matematyki i korepetytorów, ponieważ uczy się sposobu myślenia swojego podopiecznego. Dzięki temu Wirtualny Nauczyciel dostosowuje się do możliwości ucznia oraz formy rozwiązania problemu, a także przekazuje informację zwrotną o poprawności obliczeń i motywuje do samodzielności.

Udział w Web Summit 2020 sfinansowano z dotacji przyznanej przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków „Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030 PROO”.