Pojazd elektryczny Triggo zadebiutował na Kongresie 590 w Rzeszowie

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Spółka Triggo na tegorocznej edycji Kongresu 590 zaprezentowała pierwszy egzemplarz wersji przedprodukcyjnej (PB3) pojazdu elektrycznego, dedykowanego rynkom car sharing. W pełni funkcjonalny i jeżdżący model stanowi punkt wyjścia do produkcji serii pilotażowej.

Pozytywny odbiór wśród uczestników Kongresu wskazuje na zainteresowanie licznych gremiów biznesowych rozwojem rynku elektromobilności w Polsce. Wpisujące się zarówno w krajowe, jak i globalne trendy Triggo jest jednym z niewielu w pełni polskich pojazdów bliskich komercjalizacji. Poza otoczeniem rynkowym projektowi sprzyja innowacyjność w skali światowej, chroniona patentami w Europie, Azji i Ameryce Północnej.

Kongres 590 w Jasionce k. Rzeszowa to jedno z najbardziej istotnych wydarzeń ekonomicznych w Polsce, miejsce spotkań przedstawicieli biznesu, nauki, polityki i legislacji. Wydarzenie objęte jest honorowanym patronatem władz państwowych. Ponadto spółka od dzisiaj tj. 16 do 18 listopada przedstawia pojazd na targach branżowych Warsaw Motor Show, które odbywają w Nadarzynie k. Warszawy. Unikatowe połączenie zalet skutera i samochodu, sterowanie cyfrowe drive by wire, niska masa własna, zunifikowany system baterii, czy kompaktowe wymiary to czynniki mogące przyciągać uwagę fanów motoryzacji.

– Z dumą prezentujemy publicznie pojazd Triggo będący efektem naszej wieloletniej pracy. Duże zainteresowanie uczestników Kongresu wskazuje na słuszność obranej przez nas ścieżki rozwoju. Obecnie prezentowany model wypełnia wszystkie założenia projektowe i stanowi w pełni sprawną i mobilną wersję, będącą punktem wyjścia do produkcji serii pilotażowej. Zamówiona już partia 9 pojazdów będzie podstawą do dalszych testów, także w warunkach miejskich, Będziemy je intensywnie prowadzić w 2019 roku, być może z partnerami z ważnego dla nas rynku car sharing – mówi Rafał Budweil, prezes zarządu i założyciel Triggo S.A.

Najważniejszą cechą technologii pojazdu jest zmienna geometria podwozia, dzięki której kierowca może poruszać się w dwóch trybach: drogowym dla wysokich prędkości i manewrowym, w którym pojazd zajmuje tylko tyle miejsca, co jednoślad, ułatwiając manewrowanie w intensywnym ruchu miejskim i znalezienie miejsca do parkowania. Pojazd posiada przy tym w pełni zamkniętą dwuosobową kabinę pasażerską. Konstrukcja jest chroniona globalnymi patentami obejmującymi kraje Europy, Azji i Ameryki Północnej, których o całkowitą populacje stanowi 2,4 mld mieszkańców.

Zespół konstruktorów spółki w trakcie prac zaimplementował wszystkie założenia projektowe, obejmujące przede wszystkim rewolucyjny układ zawieszenia o zmiennej geometrii, jak również strukturę nośną pojazdu, przednie i tylne zawieszenie, cyfrowe układy sterowania. Projekt techniczny nadwozia Triggo powstał przy współpracy z wiodącym dostawcą usług projektowych dla globalnej branży automotive. Prace nad prototypem zostały wsparte przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju dofinansowaniem z Funduszy Europejskich.

– Z uwagą śledzimy globalne trendy i prognozy w zakresie wzrostu zainteresowania użytkowników pojazdami elektrycznymi. To w połączeniu z zyskującym na popularności modelu car sharing wpisującym się w ekonomię współdzielenia, buduje potencjał komercyjny Triggo – dodaje Rafał Budweil.

Według analityków Deloitte, w 2040 roku na świecie 50 proc. samochodów osobowych będzie dysponować napędem elektrycznym (w 2030 roku użytkowanych będzie 56 do 160 mln aut z takim napędem). Według nich na wzrost popularności segmentu będą miały wpływ spadające ceny przy rosnących parametrach technicznych, jak zasięg i połączenie nieszablonowego designu z innowacyjnymi technologiami.

Z kolei według ekspertów Keralla Research, w ciągu najbliższej dekady liczba użytkowników systemów typu car sharing może wzrosnąć kilkukrotnie do ponad 35 mln osób, a flota pojazdów – do przeszło 400 tys. szt. (wobec ok. 100 tys. obecnie). Oprócz aspektu rynkowego, Istotnym punktem wsparcia jest również otoczenie legislacyjne w Polsce (m.in. ustawy o innowacyjności i elektromobilności itd.).