– Spodziewaliśmy się, kilkunastokrotnego wzrostu liczby rezerwacji w portalu, w porównaniu do stanu z początku marca. Rzeczywistość przerosła wyobrażenia. W kilka minut po zapowiedzi premiera, ruch na naszej stronie wzrósł 40-krotnie. W ciągu niespełna doby, Polacy umówili ponad 500 tysięcy wizyt. Zdecydowana większość to wizyty u fryzjera (70%), a także kosmetyczki (30%). Obecnie obserwujemy, że największe zapotrzebowanie i najwięcej rezerwacji dotyczy takich usług, jak strzyżenie męskie, koloryzacja włosów oraz manicure – mówi Sebastian Maśka z Moment.pl
Które salony są bezpieczne?
Bezpieczeństwo klientom zapewnią te salony, które zastosują wytyczne rządu, m.in. będą umawiały klientów online, informując o nowych zasadach realizacji usługi.
– Już na etapie rezerwacji wizyt salony mogą informować klientów, w jaki sposób chronią ich przed koronawirusem. Zastosowane środki ostrożności – te rządowe oraz dodatkowe, wdrożone przez właścicieli, widoczne są w portalu rezerwacyjnym Moment.pl w postaci listy. Umawiając wizytę klient od razu widzi, jakie standardy spełnia salon, i wie, że jego bezpieczeństwo to priorytet – tłumaczy Maśka.
– Salony, które udostępniają klientom rezerwację online, będą także umawiały więcej wizyt, bo jest ona możliwa całą dobę, a nie wyłącznie w godzinach pracy specjalisty – podkreśla.
Wśród zaleceń rządu są także: ograniczenie liczby klientów na 1 metr kwadratowy, ścisłe przestrzeganie procedur dezynfekcji i przygotowania stanowisk pracy.