Polacy pomagają umawiać spotkania. Appoint.ly dociera do użytkowników ze Stanów Zjednoczonych

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Nieco ponad roku temu zespół gdańskiego software house uruchomił aplikację Appoint.ly. Mimo że wciąż jest na wczesnym etapie rozwoju, to korzysta z niej 5,5 tys. użytkowników i jest znana w Stanach Zjednoczonych. Jej pomysłodawcy obiecują dopracować rozwiązanie i pozyskać kolejnych klientów.

Na zdjęciu: Monika Ciemiecka, odpowiedzialna za marketing i sprzedaż w Appoint.ly | fot. materiały prasowe

Appoint.ly to aplikacja, która ułatwia umawianie spotkań dzięki synchronizacji z kalendarzami online. Aby zacząć korzystać z narzędzia, wystarczy określić typ spotkania i wysłać link do osoby, z którą chcemy się zobaczyć. Druga strona musi jedynie wybrać dogodny termin i zaakceptować spotkanie. Następnie każda z nich otrzymuje na mailowe potwierdzanie i przypomnienia.

5,5 tys. użytkowników

Aplikacja do umawiania spotkań Appoint.ly to stosunkowo świeży projekt. Pięcioosobowy zespół programistów z gdańskiego software house Neoteric ruszył z pracami nad nim w kwietniu 2016 roku. – Do jego budowy użyliśmy SaaS Managera, innego naszego narzędzia, które przyśpiesza budowę SaaS-owych aplikacji. Dzięki temu pierwsza działająca wersja Appoint.ly była gotowa już po 8 tygodniach – mówi Monika Ciemiecka.

Na razie jest to jedynie MVP, dlatego pomysłodawcy przedsięwzięcia – Mateusz Kurleto i Mateusz Paprocki –  skupiają się na zbieraniu feedbacku od użytkowników oraz dowiadują się, jak ten produkt właściwie ma wyglądać. Ciemiecka tłumaczy, że mimo wczesnego etapu rozwoju program zrzesza już ponad 5,5 tysiąca użytkowników, z czego 1 procent posiada płatne konta Premium.

Klienci

– Konto Pro daje możliwość tworzenia nieograniczonej liczby typów spotkań oraz dostęp do sekcji Reports&Company, które usprawniają zarządzanie zespołem. W tych sekcjach można w łatwy sposób dodać osoby do swojego teamu, a dzięki automatycznie generowanym raportom i wykresom, które zbierają dane na temat ilości umówionych spotkań i odsłon, można wygodnie monitorować pracę zespołu – wyjaśnia.

Dodaje, że przekrój klientów korzystających z narzędzia jest spory. Niemniej wymienia wśród nich startupy, firmy rekrutacyjne, biura nieruchomości, zespoły sprzedażowe z różnych branż, ambasady, a także przedstawicieli branży szkoleniowej, w tym między innymi Stanford University i University of Washington.

Feedback i udoskonalenia

– Dużym sukcesem dla nas jest fakt, że docieramy do coraz większych społeczności przedsiębiorców na całym świecie – mówi Monika Ciemiecka. Wspomina, że jest to zasługą prowadzenia komunikacji marki w języku angielskim oraz wykorzystania w promocji projektu serwisów społecznościowych jak Twitter, Quora i LinkedIn, a także monitorowania rynku za pomocą Brand24. Pomogło to zespołowi Appoint.ly dotrzeć bezpośrednio do użytkowników, w tym głównie tych ze Stanów Zjednoczonych.

Niemniej przed pomysłodawcami przedsięwzięcia jest jeszcze sporo do zrobienia. Monika Ciemiecka wyjaśnia, że na razie skupiają się na zbieraniu informacji zwrotnych od użytkowników i udoskonalaniu aplikacji. Ostatecznie chodzi o jedno: –  Dążymy do tego, aby Appoint.ly było rozpoznawalnym narzędziem kojarzącym się z umawianiem spotkań – dodaje. Jeśli uda się zrealizować ten cel, będzie można mówić o sukcesie.