Polscy inżynierowie mają bardzo dobre umiejętności komunikacyjne oraz fantastyczną etykę pracy – Yon Xiao (Instapage)

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Polscy inżynierowie mają bardzo dobre umiejętności komunikacyjne oraz fantastyczną etykę pracy – Yon Xiao (Instapage)

Udostępnij:

Całkiem niedawno do polskiego oddziału firmy Instapage przyjechał z wizytą z Doliny Krzemowej Head of Product Yon Xiao. Korzystając z tej okazji postanowiliśmy zadać mu kilka pytań, o to jak pracuje się w międzynarodowej firmie oraz jak ocenia pracę polskich deweloperów.

– Staramy się odwiedzać Polskę przynajmniej dwa razy w roku albo zespół inżynierów przylatuje do San Francisco kilka razy w roku. Tak naprawdę nic nie jest w stanie zastąpić pracy w tym samym biurze, więc stwarzamy jak najwięcej takich sytuacji – tłumaczy Yon Xiao.

Landing page to samodzielna strona stworzona na potrzeby konkretnej kampanii i mająca przed sobą konkretny cel. Najczęściej jest to sprzedaż danego produktu z oferty lub generowanie leadów. Użytkownik ląduje na stronie docelowej najczęściej po kliknięciu w baner reklamowy, linki sponsorowane w mediach społecznościowych, treści w newsletterze lub mailingu. Jedną z firm, która zajmuje się tworzeniem takich stron jest Instapage, która swój marketing i trzon firmy posiada w USA, ale dział IT postanowiła zbudować w Polsce.

Jakbyś porównał polskich deweloperów do deweloperów z reszty świata?

Wspaniale! Nasz polski team deweloperów to jeden z najlepszych zespołów, z jakimi pracowałem w całej mojej karierze. Polscy inżynierowie mają bardzo dobre umiejętności komunikacji, fantastyczną etykę pracy oraz wszyscy są biegli technicznie. Co więcej, jesteśmy partnerami z naszym zespołem deweloperów, inżynierowie zadają trafne pytania i naprawdę chcą zrozumieć strategię biznesu. Jest to widoczny kontrast między innymi zespołami offshore. Te inne, globalne teamy, z którymi pracowałem na poprzednich stanowiskach, nie odnosiły sukcesu, ponieważ nie dociekały i nie zadawały pytania „dlaczego?”.

Jaka jest największa trudność w pracowaniu w globalnej firmie?

Zdecydowanie różnica czasu. Za każdym razem, kiedy pracujesz w międzynarodowym teamie, masz tylko kilka godzin dziennie, żeby popracować wspólnie za pomocą google hangouts i slacka. Więc tak naprawdę musisz się bardzo skupić na tym, aby każde spotkanie przebiegało sprawnie i aby wszystkie pozycje z listy zostały omówione. Staramy się również odwiedzać Polskę przynajmniej dwa razy w roku albo zespół inżynierów przylatuje do San Francisco kilka razy w roku. Tak naprawdę nic nie jest w stanie zastąpić pracy w tym samym biurze, więc stwarzamy jak najwięcej takich sytuacji.

Czy jest jakieś narzędzie do organizacji pracy zespołów międzynarodowych, które mógłbyś zaproponować?

Slack i Google Hangouts to są dwa narzędzia, których używamy, aby mieć pewność, że komunikacja w naszych zespołach jest na wysokim poziomie i dzięki którym pracujemy ze sobą bardzo blisko. Ponieważ komunikacja jest tak cenna, każdy budżet i zasoby, które można wydać na narzędzia ułatwiające komunikację, zwrócą się w dłuższej perspektywie.

Jaka jest rola Product Directora, a jakie są role Product Managerów?

Zadaniem dyrektora produktu są dwie kwestie, pierwsza i główna, to stworzenie mapy procesu produktu dla firmy, a druga to zarządzanie zespołem product managerów. Natomiast celem produkt managerów jest kontakt ze wszystkimi departamentami w firmie oraz z naszymi klientami, żeby zrozumieć co jest najważniejszym problemem do rozwiązania. Później ich zadaniem jest znalezienie rozwiązania dla naszych klientów, aby ich praca była jeszcze bardziej wydajna. Oczywiście najważniejszym aspektem jest tutaj również współpraca z zespołem inżynierów, żeby mieć pewność, że to, co zaprojektujemy nasi inżynierowie będą w stanie zbudować. Musi zostać zachowana równowaga współpracy product managerów z naszym zespołem inżynierów, aby dowiedzieć się, co możemy szybko zbudować, tak żeby dostarczyć maksymalną wartość naszym użytkownikom.

Na koniec czy możesz powiedzieć coś o planach Instapage odnośnie produktu? Jaka będzie jego przyszłość?

Naszym celem jest pomóc marketerom z całego świata wydawać swoje pieniądze na reklamę bardziej efektywnie. Najlepszym sposobem na to jest pomoc marketerom w przekonwertowaniu klientów, do których są kierowane reklamy, na platformy reklamowe, takie jak Google i Facebook, za pomocą landing pages. Wierzymy, że marketerzy powinni konwertować każde kliknięcie w reklamę i dlatego pracujemy nad narzędziami, które ułatwią im stworzenie wysoko spersonalizowanej strony. W przyszłości widzimy świat gdzie firma będzie miała możliwość dania nam kilku informacji o marce. Taką paletę kolorów, fonty, obrazki i filmy, a my będziemy w stanie stworzyć piękną, wysoko skonwertowaną landing page w zaledwie kilka minut. Ponadto będziemy mieli narzędzia, które pomogą automatycznie zoptymalizować landing pages automatycznie po to, aby marketerzy mogli ustawić i zapomnieć o swoich landing pages, uzyskując wysoce konwertujące strony.