Polską edycję Global Impact Chalenge [GIC] wyróżniono za oryginalny dwudniowy format, jakość przedstawionych projektów, międzynarodowy charakter imprezy oraz zaangażowanie organizatora – Digital University, specjalizującego się w transformacji cyfrowej biznesu. Całe wydarzenie odbyło się dzięki wsparciu Sebastiana Kulczyka, Fundacji PFR oraz Finastry.
– To był pierwszy konkurs Singularity University w naszym kraju i od razu został wybrany najlepszym. To znak tego, że na świecie doceniane są polskie projekty z zakresu nowych technologii. Takie wydarzenia są ważne, ponieważ promują Polskę na arenie międzynarodowej i pomagają wyskalować biznes oparty na innowacji. – mówi Jowita Michalska, założycielka Digital University – organizatora konkursu, ambasadorka Singularity University w Polsce.
W polskim Global Impact Challenge wybrano dwa zwycięskie projekty. Pierwszy to Luna – narzędzie do przetwarzania danych BIGData. A drugi Cardio technology – sono-elektryczny implant, który ma pomóc w leczeniu nowotworów złośliwych mózgu. Nagrodą w konkursie było stypendium Singularity University, w tym dwumiesięczny pobyt w Dolinie Krzemowej, gdzie autorzy projektów rozwijali swoje startupy.
– Mogliśmy wybrać tylko dwóch laureatów, ale co najmniej połowa z dziesiątki’ finalistów polskiej edycji „Global Impact Challenge” zakwalifikowałaby się do programu inkubacyjnego Singularity University. Byliśmy pod dużym wrażeniem poziomu i ambicji uczestników. – mówi Regina Njima, globalny szef programu Global Impact Challenge w Singularity University.