Polska firma technologiczna Funtronic wyposaży ukraińskie szkoły w interaktywne podłogi za 500 tys. euro

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Funtronic, producent interaktywnej podłogi „Magiczny Dywan”, dostarczy swoje urządzenia do 116 ukraińskich szkół podstawowych. Wartą 500 tys. euro umowę z Departamentem Edukacji Urzędu Miasta Kijowa podpisał ukraiński partner Funtronica – Vema Kids.

Polska firma Funtronic w 2014 roku opracowała pierwszą na świecie interaktywną podłogę – urządzenie projekcyjne do nowoczesnego nauczania oraz rehabilitacji. „Magiczny Dywan” dla ukraińskich uczniów został wyposażony w pakiet gier edukacyjnych, zestaw do nauki programowania oraz quizy przedmiotowe dopasowane do założeń nowej podstawy programowej obowiązującej na Ukrainie.

Polska technologia zdobywa ukraiński rynek

Funtronic na Ukrainie jest obecny już od roku, natomiast swoje pierwsze duże zamówienie zdobył dopiero po nawiązaniu współpracy z lokalnym partnerem biznesowym – firmą Vema Kids, producentem mebli i przyrządów rehabilitacyjnych dla dzieci.

– Rynek ukraiński jest niezwykle interesujący. Z jednej strony ogromny popyt i zainteresowanie nowymi technologiami, z drugiej skomplikowane wymagania prawno-formalne i ryzyko operacji finansowych. Potrzeba cierpliwości, determinacji… i nieco odwagi – mówi Maciej Mazurkiewicz, prezes firmy Funtronic.

Negocjacje polskiego producenta z kijowskim urzędem miasta trwały 9 miesięcy i towarzyszyła im ogólnokrajowa kampania marketingowa. W ramach akcji odbywały się pokazy „Magicznego Dywanu” w szkołach na terenie całej Ukrainy. Konsultowano także kwestie dotyczące dopasowania gier i treści edukacyjnych do lokalnych wymagań nauczycieli i obowiązującej podstawy programowej. W szkolnych pokazach uczestniczyli przedstawiciele lokalnych władz oraz sfery publicznej m.in. ukraińska pierwsza dama Maryna Poroszenko czy mer Kijowa, a zarazem znany bokser Witalij Kliczko.

Sprzedaż w ponad 20 krajach świata

Ukraiński kontrakt z pewnością jest dużym sukcesem dla polskiej firmy, tym samym dając marce możliwość wejścia na kolejny rynek. Już teraz na eksport trafia ponad połowa interaktywnych podłóg Funtronic – najwięcej firma sprzedaje ich w Holandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, we Włoszech i na Litwie. „Magiczny Dywan” dostępny jest również m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Niedawno produkt zdobył certyfikat dopuszczający go do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, zaś Funtronic jako jedna z pięciu polskich firm wziął udział w największej imprezie inwestycyjnej w Stanach Zjednoczonych – Select USA w Waszyngtonie.