Polska reprezentacja startupów podczas Samsung OneWeek w Budapeszcie

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Polska reprezentacja startupów podczas Samsung OneWeek w Budapeszcie

Udostępnij:

Program Samsung OneWeek to globalna inicjatywa firmy w zakresie odpowiedzialności społecznej, która zakłada wsparcie dla młodych przedsiębiorców oraz lokalnych inicjatyw w różnych częściach świata. Przez kilka dni uczestnicy mają szansę poszerzyć swoje kompetencje oraz uzyskać pomoc w zakresie opracowywania innowacyjnych rozwiązań dla swoich projektów. W tym roku udział w wydarzeniu wzięły trzy polskie startupy: Broomee i Trusense i Planet Heroes, który zdobył pierwsze miejsce i tytuł Global Impact.

W ostatnich latach odbyło się ponad 50 edycji programu Samsung OneWeek i uczestniczyło w nich ponad 1500 wolontariuszy. W tym roku zespoły odwiedziły kraje od Kambodży po Kazachstan i Indonezję. Pracownicy firmy Samsung pomogli m.in. w opracowaniu programów edukacyjnych i szkoleniowych dla kobiet oraz rozwiązań technologicznych dla problemów lokalnych. Podczas trwania programu na Węgrzech Samsung współpracował z Organizacją Młodzieżową Egyesek Ifjúsági Egyesület, która koordynowała projekt i pozostawała w kontakcie z uczestnikami.

W trakcie trwającego od 18 do 24 sierpnia programu Samsung OneWeek młodzi innowatorzy codziennie mieli możliwość wzięcia udziału w intensywnych warsztatach, które prowadzili wolontariusze z Korei Południowej. Celem programu było wypracowanie przez uczestniczące organizacje najlepszych praktyk oraz znalezienie nowych rozwiązań dla zdefiniowanych problemów. Podczas tygodniowych zajęć uczestnicy mieli szansę wziąć udział w wykładach prowadzonych przez ekspertów firmy Samsung oraz w grupowych dyskusjach na temat proponowanych pomysłów. Wśród wolontariuszy Samsung znaleźli się m.in. eksperci ds. marketingu i sprzedaży, projektanci oraz specjaliści z centrum badawczego Samsung R&D.

Na Węgrzech program koncentrował się na wspieraniu lokalnych projektów społecznych inicjowanych przez grupy młodzieżowe. Samsung OneWeek zachęca młodych innowatorów do realizacji własnych pomysłów i stworzenia środowiska, w którym będą mogli rozwijać się oraz poprawiać warunki życia i pracy w swoich społecznościach. W Budapeszcie razem z wolontariuszami programu nad swoimi pomysłami pracowało pięć organizacji młodzieżowych. Do grona uczestników zakwalifikowały się także trzy polskie startupy.

Planet Heroes

Główną misją startupu, założonego przez Przemysława Pyziela i Monikę Habrzyk, jest posprzątanie naszej planety. Młodzi przedsiębiorcy postanowili wykorzystać swoje doświadczenie w crowfoundingu i założyć startup, którego działanie będzie opierało się na podobnych zasadach, jak te znane z platform finansowanych przez zaangażowaną społeczność. Dzięki aplikacji którą stworzyli, każdy może stać się superbohaterem i zostać nagrodzonym za swoje dobre uczynki na rzecz ochrony środowiska przez Patrona, który regularnie finansuje działania startupu. Użytkownicy, po zalogowaniu się do aplikacji, wybierają okolicę, którą chcą posprzątać oraz stawkę, za jaką gotowi są to zrobić. Patroni z kolei, mogą monitorować przebieg prac w danej okolicy, otrzymując od Heroes zdjęcia miejsc przed i po sprzątaniu. Obecnie młodzi przedsiębiorcy z Planet Heroes rozwijają swoje pomysły pod skrzydłami białostockiego inkubatora Samsung. Pomysł startupu Planet Heroes został najlepiej oceniony podczas tegorocznej edycji Samsung OneWeek na Węgrzech. Zdobyli pierwsze miejsce i tytuł Global Impact.

– W trakcie intensywnych warsztatów, mieliśmy okazję zdefiniować problemy, z jakimi możemy się spotkać oraz wypracować ciekawe rozwiązania. Pracowaliśmy w mieszanych zespołach, z pracownikami Samsunga oraz węgierskimi wolontariuszami w metodyce Scrum. Zajęcia były prowadzone w kreatywny sposób, nie zabrakło wykładów, sesji szkoleniowych oraz krótkich bloków tematycznych poświęconych kulturze koreańskiej. Zaskoczyło nas pozytywne i przyjazne usposobienie Koreańskich kolegów, cały zespół był niezwykle pomocny i chętnie dzielił się swoim doświadczeniem. Najbardziej cenna dla nas była możliwość wysłuchania opinii o naszej platformie od zespołu Samsunga i otrzymanie wskazówek od jurorów konkursu oraz potencjalnych użytkowników – mówi Monika Habrzyk z Planet Heroes.

Broomee

To z kolei startup, który opracował innowacyjny system do elastycznego transportu miejskiego na żądanie. Za pomocą aplikacji, użytkownicy będą mogli zamówić przejazd, dzięki któremu dotrą na miejsce oddalone maksymalnie o 300 metrów od wybranej lokalizacji. W trakcie przejazdu dosiadają się osoby, które jadą w tym samym kierunku, a trasa jest na bieżąco modyfikowana i optymalizowana w czasie rzeczywistym. Aplikacja zapewnia dużo korzyści zarówno dla mieszkańców – szybki i wygodny przejazd, niskie opłaty oraz dla miasta – zmniejszenie ruchu na drogach oraz idącego za nim zanieczyszczenia, łatwe uruchomienie uzupełniającego transportu w razie potrzeby.

– Broomee to system do transportu publicznego bez stałych tras, rozkładu jazdy, a nawet przystanków. Zamawia się go przez smartfon. Jednocześnie taki transport jest w stanie obniżyć koszty miasta, skrócić czas oczekiwania na przejazd, zwiększyć obsługiwana powierzchnię oraz wykorzystanie transportu zbiorowego, a w efekcie korki i zanieczyszczenia. Broomee to transport zbiorowy XXI, który dostosowuje się do mieszkańców, a nie oni do niego, tak jak to funkcjonuje teraz – precyzuje Stefan Cylwik, CEO Broomee.

Trusense

Podczas OneWeek w Budapeszcie zaprezentował się także startup Trusense. Pasją młodych przedsiębiorców z Warszawy jest eksploracja rynku medycznego i poszukiwanie możliwości komercyjnego zastosowania technologii VR i AR. Zaprojektowali aplikację „Serce AR”, która sprawdza potencjał wyświetlania modeli 3D w technologii AR na smartfonach, co daje większe możliwości jakości obrazu i optymalizacji. Obecnie planują także wykorzystanie AR w branży edukacyjnej i szkoleniowej. „Serce AR” to pierwszy krok do stworzenia całych atlasów anatomicznych w tej technologii. Dzięki aplikacji można pokazać m.in. przekroje narządów, animacje przepływu krwi, wady anatomiczne oraz możliwości ich leczenia.

Publikacja powstała we współpracy z firmą Samsung