Polski e-commerce podbija Czechy. QuarticON.com otwiera oddział w Pradze

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Po roku obecności na czeskim rynku QuarticON.com – firma, która stworzyła autorski silnik rekomendacji dla e-commerce – otwiera biuro w Pradze. Spółka współpracuje aktualnie w Czechach z 35 klientami, między innymi z branży muzycznej, fashion i wydawniczej.

W najbliższych miesiącach, planuje stać się kluczowym graczem w zakresie e-commerce na czeskim rynku.

Silnik QuarticON.com generuje w sklepach internetowych średnio 12% więcej sprzedaży miesięcznie. Wyświetla klientom ramki rekomendacji produktów, których zawartość jest dopasowana do ich konkretnych i aktualnych potrzeb. Rozwiązanie bazuje na sztucznej inteligencji, która dzięki algorytmom bada w czasie rzeczywistym dokładnie zachowanie kupujących. W praktyce oznacza to na przykład, że jeśli klient właśnie ogląda jakiś produkt i ma zamiar go kupić, system wygeneruje automatycznie inne propozycje.

– Wykorzystujemy moc big data i sztucznej inteligencji do usprawnienia procesu zakupowego. Widzimy, że to działa i przynosi realne korzyści klientom na całym świecie. Przygotowywane przez nas ramki rekomendacji, które wyglądają tak samo jak strona konkretnego sklepu, wzbudzają impuls zakupowy i ponownie angażują konsumenta. Badania pokazują, że dzięki silnikowi QuarticON.com średnio co 8 kupujący dodaje do koszyka kolejny produkt. A co najważniejsze – nasze rozwiązanie nie wymaga żadnych skomplikowanych działań ze strony właściciela sklepu, co klienci bardzo doceniają – mówi Paweł Wyborski, CEO w QuarticON.com

QuarticON.com od roku współpracuje z czeskimi firmami. Obecnie ma w Czechach 35 klientów, 10 kolejnych jest w fazie testowania silnika rekomendacji.

– Jesteśmy przygotowani do ekspansji na europejskim rynku. Mamy partnerów w krajach bałtyckich, a klienci z Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Hiszpanii i Portugalii są w trakcie testowania naszego silnika. W Czechach natomiast udało nam się zanotować największy udział w rynku rozwiązań z zakresu systemów personalizacji. To dla nas ważny i perspektywiczny kraj, a nowo otwarte biuro i zatrudniony zespół handlowców pozwolą nam zapewnić aktualnym i przyszłym klientom jeszcze lepsze wsparcie – mówi Dariusz Knyziak, COO w QuarticON.com

Do wsparcia sprzedaży system QuarticON.com wykorzystują znane, globalne marki m.in.: Leroy Merlin, Decathlon, Tous, Quiosque, Yves Rocher, Topsecret, Sizeer, Timberland, Topmall, Black Red White, Ombre, Primamoda, Denley, Eurofirany.