Czterech na pięciu polskich internautów odwiedza strony internetowe dotyczące e-commerce. Trzy czwarte surfujących Polaków ma już za sobą zakupy online. Co dziesiąty e-konsument nich wybrał zagraniczny sklep. Nie trzeba przekonywać, że polski rynek handlu internetowego przeżywa prawdziwy boom. Dlatego z myślą o przedsiębiorcach, którzy planują zainwestować w polski e-commerce, Gemius przygotował raport.
Zdjęcie royalty free z Fotolia
Autor raportu tłumaczy, że Polska to nie tylko kraj konsumentów. – Polska to także kraj nowych technologii i wielu utalentowanych ludzi, którzy pomogą rozwinąć e-biznes nie tylko w Europie Środkowo-Wschodniej, ale także globalnie. Aby przyspieszyć ten proces, warto promować za granicą polski know-how – dodaje Mateusz Gordon.
Raport dostępny pod linkiem przedstawia najważniejsze informacje o polskim rynku oraz charakterystykę polskiego e-konsumenta wraz z komentarzami ekspertów branżowych, które wskazują na szanse i zagrożenia czekające na polskim rynku e-commerce. Publikacja zawiera też praktyczne informacje dla inwestorów zagranicznych. Mogą się oni dowiedzieć na przykład, jak wybrać agencję RTB lub czym się kierować przy realizacji SEM. W raporcie znalazły się też informacje prawno-podatkowe oraz katalog firm członkowskich e-izby gospodarki elektronicznej, która zrzesza podmioty z rynku e-commerce w Polsce.