Polski fintech ZEN startuje w 32 krajach Europy

Udostępnij:
Polski fintech ZEN 25 listopada ogłosił swój oficjalny debiut na rynku. Firma pojawi się w 32 krajach Europy. Oferta ZEN dla konsumentów, oprócz rachunku wielowalutowego z kartą Mastercard, obejmuje m.in. automatyczne przedłużenie o rok gwarancji producenta, cashback i brak prowizji za przewalutowanie.

Jak poinformował Mastercard w komunikacie prasowym ZEN wprowadza swoją ofertę jednocześnie w 32 krajach Europy (Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Gibraltar, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Włochy, Łotwa, Lichtenstein, Luksemburg, Malta, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania, Litwa). Na początku obsługa będzie dostępna w dwóch językach: polskim i angielskim.

– Mastercard jest partnerem pierwszego wyboru dla fintechów na całym świecie. Cieszymy się, że również ZEN nas wybrał, abyśmy wspólnie rozwijali innowacyjny produkt oraz budowali strategię komunikacji i wejścia ZEN na rynek. Wierzę, że oferta ZEN, niosąca ze sobą nową wartość dla klientów, w połączeniu z silną strategią marketingową realizowaną wspólnie z Mastercard, będą źródłem sukcesu marki ZEN i jej użytkowników – mówi Raja Rajamannar, globalny dyrektor Mastercard ds. marketingu i komunikacji.

Wersja beta

Oficjalne wejście na rynek ZEN następuje miesiąc po wypuszczeniu przez fintech wersji beta. Na początku 2020 roku firma informowała, że skomercjalizuje swoje rozwiązanie w II kwartale roku. Jednak dopiero w listopadzie pojawiła się pierwsza, testowa wersja. Jednak jak widać użytkownicy nie musieli długo czekać, na premierę. 

Założycielem fintechu jest Dawid Rożek, współtwórca odnoszącej międzynarodowe sukcesy platformy gamingowej G2A, wyróżniony m.in. w rankingu Forbes „30 przed 30”. ZEN został zaprojektowany z myślą o potrzebach mikroprzedsiębiorców oraz firm MŚP działających w internecie.

ZEN i Mastercard

Fintech ZEN od samego początku jest mocno wspierany przez Mastercard. Firma pomagała startupowi w strategii marketingowej od początku roku. Poza tym gigant zapewnił technologię przetwarzania płatności, obsługę płatności w e-commerce oraz karty płatnicze.

– Nasza współpraca z ZEN jest świetnym przykładem holistycznego podejścia Mastercard do fintechów. Jesteśmy z ZEN od samego początku, pomagając rozwijać produkt oraz opracować strategię wejścia na rynek. Ze swojej strony oferujemy technologię, know-how, doświadczenie i globalną skalę działania, zaś ZEN kreatywność i zwinność charakterystyczną dla fintechów. Wierzymy, że taka kompleksowa współpraca między dużymi firmami a start‑upami ma wielki potencjał tworzenia innowacji w obszarze cyfrowych płatności, zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.