Jak podaje Tech.eu, udział w tej rundzie finansowania wzięły następujące fundusze: Depo Ventures, Czech Founders VC, Necto Labs, CV VC, Outlier Ventures, Tatum, i StartupYard. Chociaż nie wiemy, na co konkretnie zespół Fungies.io przeznaczy pozyskany kapitał, to wiemy, jaki jest nadrzędny cel tego startupu.
Być jak Shopify
Założyciele Fungies.io chcą stworzyć podobną platformę do Shopify, tyle że w branży gamingowej. Skąd taki pomysł? W komunikacie prasowym czytamy, że na całym świecie ponad 3 miliardy osób gra w gry wideo, a wartość tego rynku do 2027 roku osiągnie ponad 520 miliardów dolarów. Jednocześnie małe, niezależne studia gier mają problem z publikowaniem własnych produkcji na takich platformach jak Steam, Epic Games Store i GOG.com.
W związku z powyższym Fungies.io tworzy platformę typu no-code, która umożliwi niezależnym twórcom gier budowę własnych stron www i sklepów online. Do tego integruje się z innymi narzędziami, takimi jak Stripe, Mailchimp i Zapier, dzięki czemu użytkownicy platformy mogą przyjmować płatności i dbać o swój marketing.
CEO Fungies.io o rynku gier
– Mocno wierzymy w to, że handel związany z grami nadal będzie rósł w nadchodzących latach, zważywszy że gracze rocznie wydają już setki miliardów dolarów na przedmioty i aktywa w grach, zarówno w środowisku Web2, jak i Web3. Naszą misją jest wyposażenie studiów gier w niezbędne narzędzia do self-publishingu – powiedział w rozmowie z serwisem Tech.eu Duke Vu, CEO Fungies.io.
Przeczytaj również Techland sprzedał większościowy pakietu udziałów chińskiej firmie Tencent