Polski Glaze finalistą w amerykańskim konkursie 43 North

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Polski Glaze finalistą w amerykańskim konkursie 43 North

Udostępnij:

Polski startup Glaze, który stworzył innowacyjne protezy, został wybrany, jako jeden z finalistów w konkurssie 43 North. Glaze jest jednym z 18 innych startupów, które wystąpią 30 października w Buffalo w stanie Nowy Jork.

43 North to konkurs dla początkujących przedsiębiorców, w którym zwycięzca pierwszego miejsca otrzyma milion dolarów, startupy, które zajmą miejsca od 2 do 8 otrzymają 500 tys. dolarów. Do finału wybrano 18 startupów spośród ponad 500 zgłoszonych.

– To wielki zaszczyt zostać finalistą 43 North, jesteśmy szczęśliwi, że jesteśmy jedyną firmą z poza Ameryki Północnej w finale. Dołożymy wszelkich starań, aby wygrać ten konkurs, który pomoże nam szerzyć ideę Glaze na rynku amerykańskim – powiedział prezes Glaze, Greg Kosch,

Glaze to producent designerskich protez ramion dla dorosłych i dzieci. Przedsiębiorcy korzystając z technologii HP Multi Jet Fusion, produkują najlżejsze protetyki na świecie. Glaze pomaga amputowanym wyrazić siebie za pomocą internetowego konfiguratora online, który pozwala na tworzenie własnych protez, wybierając spośród wielu kolorów i wykończeń. Glaze pochodzi z Krakowa.

Spółka posiada już partnerów w Europie, Stanach Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii i Południowej Azji. Ma także na swoim koncie inne sukcesy, jak na przykład nominacje w międzynarodowych konkursach. Nominacja w konkursie 43 North to dla startupu z Krakowa kolejny krok w kierunku szerszej ekspansji.

Proteza jak biżuteria

Według założycieli startupu rynek protez jest dość skostniały. Jego przedstawiciele nie traktują osób, które kupują protezy, jako klientów, ale jako pacjentów. Panuje przekonanie, że jeśli ktoś jest skazany na protezę, to tak czy sią ją kup9i, bo musi. Tymczasem twórcy Glaze chcą z tym walczyć. Uważają, że protezy mogą być nie tylko lekkie, sprawne i funkcjonalne ale i ładne, dostosowane do indywidualnych potrzeb.

– Z początku uważaliśmy że klientem docelowym Glaze będą osoby między 20 a 35 rokiem życia, wyróżniające się jednostki, które nie boją się wyrazić siebie. Jednak coraz częściej zauważamy, że posiadamy znacznie szerszą grupę odbiorców, poczynając od najmłodszych użytkowników, czyli dzieci i nastolatków, po osoby powyżej 45 roku życia. To tylko pokazuje jak wielkie zainteresowanie rodzi możliwość personalizacji swojej protezy – mówił w rozmowie z nami Piotr Sajdak, social media and communication manager w Glaze.

Dzięki produktom Glaze protezy mogą stać się czymś na kształt biżuterii, tym samym oswajając ten temat nie tylko samym użytkownikom, ale również otoczeniu. Stylowe protezy z Krakowa mogą być szansą do łamania tabu i odmiany jakości życia osób po amputacji. – Proteza nie tylko ma ukrywać niepełnosprawności, ale też stanowić high-endowy element ubioru, na przykład jak nowe buty Nike’a lub biżuteria – mówił Piotr Sajdak.

Miejmy nadzieję, że Glaze zajdzie daleko w konkursie 43 North, a udział w nim pomoże mu w wyjściu na amerykański rynek. O takich projektach trzeba mówić głośno, bo to nie tylko doskonały pomysł na innowacyjna firmę, ale również produkt, który może odmienić życie wielu osób.