Założony w 2013 roku Displate jest zarówno manufakturą specjalizującą się w ręcznie robionych metalowych plakatach, jak i cyfrową platformą zrzeszającą artystów z całego świata. Plakaty Displate’a stanowią innowacyjne, nowoczesne medium dla sztuki, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. W katalogu składającego się z ponad 150 tysięcy wzorów od niezależnych artystów znalazło się miejsce na oficjalnie licencjonowane prace z Gwiezdnych Wojen, Marvela, DC Comics oraz Blizzarda.
– Zawsze chciałem zbudować coś globalnego i dającego satysfakcję, coś w co mógłbym wierzyć – mówi Karol Banaszkiewicz, współzałożyciel Displate.
W dniu 3 października Karol Banaszkiewicz otworzył filię Displate w Austin w Teksasie, hołdując zasadzie „bądź tam, gdzie Twoi klienci”.
Miton – partner w rozwoju
Czeski venture capital Miton szczyci się dwudziestoletnim doświadczeniem w budowaniu i inwestowaniu w przedsiębiorstwa i platformy e-commerce. Decyzja o inwestycji w Displate otwiera przed warszawską firmą wiele nowych możliwości. Nie tylko finansowych; doświadczenie i bogate portfolio Mitona, współpracującego m.in. z Glami/Stileo, Bonami i Biano może okazać się nawet cenniejsze.
– Naszą misją jest inwestowanie w utalentowanych założycieli i dzielenie się z nimi własnym doświadczeniem. Chcemy tworzyć przedsiębiorstwa zdolne zmieniać świat dzięki technologicznym innowacjom, które oferują. Z tego powodu zdecydowaliśmy się wesprzeć Displate – mówi David Spinar, CEO Mitona.
Dzięki inwestycji Mitona, cele Displate’a na 2019 rok mogą zostać zrealizowane wcześniej niż dotychczas zakładano. Firma właśnie uruchomiła program Art Agent, pozwalający każdemu promować sztukę i otrzymywać za to 30% prowizję od sprzedaży.
– Chcemy, by Displate stał się społecznością zrzeszoną wokół szeroko pojętej sztuki, integrując nie tylko artystów i twórców, lecz wszystkich, którzy mogą przyczynić się do jej rozwoju. Dzielimy się aż 30 procentami z zysku ze sprzedaży z tymi, którzy aktywnie angażują się w promocję naszych artystów i ich twórczości. Tym samym każdy – bloger, dziennikarz, influencer, pisarz, celebryta, pasjonat sztuki czy fan naszego produktu, może promować to, co kocha – opowiada Jacek Świgost, współzałożyciel Displate.