Polski Photon zdobył 6,4 mln złotych inwestycji

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Polski Photon zdobył 6,4 mln złotych inwestycji

Udostępnij:

Startup Photon Entertainment, zamknął kolejną rundę finansowania. Pozyskana kwota, ponad 6 mln złotych, zostanie wykorzystana na ekspansję zagraniczną w najdynamiczniej rozwijających się edukacyjnie regionach świata, zwiększenie zatrudnienia i rozwój produktu.

Nowym inwestorem Photona został Fidiasz EVC, fundusz inwestycyjny założony w 2017 przez Krzysztofa Domareckiego, twórcę Grupy Selena.

– Wierzymy, że współpraca z zespołem Fidiasza pozwoli nam nie tylko skorzystać z doświadczenia w prowadzeniu ekspansji międzynarodowej, ale również z ich udziałem zbudujemy kompetentną, międzynarodową organizacjęopowiada Marcin Joka, CEO Photona.

Jednym z kluczowych elementów negocjacji warunków inwestycji pomiędzy funduszem i startupem było stworzenie wspólnej wizji i strategii rozwoju firmy. Oprócz wsparcia kapitałowego, założyciel i zespół Fidiasza deklarują wsparcie startupu w rozwoju organizacji.

– Doceniamy fakt, że Photon Entertainment finansuje swoją działalność przede wszystkim z przychodów ze sprzedaży, a środki pozyskane od inwestora traktuje jedynie jako dodatkowe źródło finansowania rozwoju, co nie zawsze widzimy u młodych firm. Cieszy nas otwartość Założycieli Spółki na pozyskiwanie nowych kompetencji, osób do zespołu oraz ich globalny horyzont myślenia– mówi Sławomir Borkowski, przedstawiciel Fidiasza.

– Jesteśmy dumni, kiedy spółka, w którą zainwestorawli nasi aniołowie biznesu, odnosi sukcesy na arenie międzynarodowej.  Ekspansja zagraniczna jest dla polskich startupów wyzwaniem, Photon jest tu pozytywnym przykładem – dodaje Robert Ługowski, Partner Zarządzający Cobin Angels, jednego z obecnych inwestorów startupu.

Pozyskaną rundę finansowania startup planuje przeznaczyć na wdrożenie strategii ekspansji zagranicznej. Firma planuje stworzyć międzynarodowe struktury w organizacji, aby budować markę w Europie, USA i Azji Południowo-Wschodniej. Drugim celem jest doskonalenie produktu i poszerzanie oferty edukacyjnej.