Collectomate to startup z Łodzi założony przez Marcina Ciącio i Rafała Dylewskiego, dedykowany recepcjom biur, rezydencji mieszkalnych i sieciom handlowym. Podstawowym elementem platformy Collectomate jest Kolektomat – wieloskrytkowy produkt recepcyjny, obsługiwany za pomocą dedykowanej aplikacji – Collectomate App, pełniącej rolę asystenta przy odbiorze i dostarczaniu przesyłek. Startup rozwija także metodę automatyzacji odbiorów click & collect w sklepach stacjonarnych. W Collectomate od początku zaangażowany jest anioł biznesu i założyciel PizzaPortal Lech Kaniuk. W 2018 roku w startup pozyskał 1,4 mln inwestycji od funduszy Kogito Ventures i Younick Mint.
W ramach niedawno nawiązanego partnerstwa z Microsoft startup z Polski dostanie dostęp do najlepszych cyfrowych rozwiązań od technologicznego giganta. Współpraca obejmie też wsparcie sprzedaży, nie tylko poprzez dostęp do materiałów, ale także udostępnienie kontaktu do wykwalifikowanych sprzedawców i partnerów koncernu. Co więcej, partnerstwo to także wsparcie z zakresu rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję, jak i implementacji aplikacji kanałów sprzedażowych. Nawiązanie nowej współpracy otworzy zatem przed Collectomate dostęp do innowacyjnej branży, co nie tylko przyspieszy rozwój łódzkiego startupu, ale zwiększy także świadomość marki wśród potencjalnych konsumentów.
– W ramach partnerstwa z Microsoft otwierają się przed nami zupełnie nowe możliwości. Dostęp do najbardziej nowoczesnych technologii na świecie i przede wszystkim wykwalifikowanego zespołu sprzedaży jest dla nas wyróżnieniem i szansą, którą chcemy jak najlepiej wykorzystać – komentuje Marcin Ciącio, co-founder & CSO Collectomate.
Dzięki dedykowanym najnowocześniejszym narzędziom i aplikacjom startupy trafiające pod skrzydła Microsoft nie tylko spotykają się z potężną dawką innowacji, ale mogą z nich jednocześnie korzystać. Przykładem jest Microsoft Azure – zestaw usług w chmurze wspierający klientów w ich transformacji – zwiększa elastyczność, skraca czas wprowadzania innowacji na rynek i pozwala optymalizować procesy oraz je skalować. Partnerstwo to także możliwość indywidualnych konsultacji z inżynierami.
– Microsoft stawia sobie za cel wspieranie swoich klientów w ich transformacji cyfrowej. Firmy takie jak Collectomate, które tworzą innowacyjne rozwiązania dla firm, dołączając do inicjatywy Microsoft, stają się częścią szerokiego ekosystemu wymiany wiedzy, inspiracji i doświadczeń. Cieszę się, że łódzka firma dołączyła do tego grona i liczę, że w rezultacie ich globalna ekspansja nabierze tempa – mówi Jarosław Sokolnicki, odpowiedzialny w Microsoft za branżę Retail.
Rewolucja w dostarczaniu
Collectomate to łódzki startup zajmujący się logistyką dystrybucji. Jego założyciele Marcin Ciącio i Rafał Dylewski wprowadzają na rynek nowe rozwiązanie dedykowane recepcjom biur, rezydencji mieszkalnych oraz sieciom handlowym, ułatwiając tym samym transfer przesyłek w miejscu pracy, sprzedaży i zamieszkania. Podstawowym elementem platformy są kolektomaty, które umożliwiają szybki i wygodny sposób pozostawiania przesyłek pomiędzy doręczycielami a odbiorcami bez konieczności osobistego spotkania.
– Nasze kolektomaty, jako jedyne na polskim rynku zmieniają odbiór przesyłek w jeden harmonijny proces wykorzystywany przez wszystkich kurierów, doręczycieli i osoby prywatne, a także w formie lockera, umożliwiającego pozostawienie w skrytce prywatnych rzeczy. Dostęp do kolektomatu możliwy jest dzięki naszej aplikacji – Collectomate App, która pozwala zarządzać procesem dostarczania i odbioru paczek w prosty i przyjazny sposób – dodaje Marcin Ciącio, co-founder & CSO Collectomate.
Startup rozwija się także w kierunku obszaru sieci handlowych z omnichannel, czyli sklepów offline połączonych ze sprzedażą online. Założyciele Collectomate chcą, aby startup stał się metodą automatyzacji odbiorów click & collect – kupując online, klienci będą mieli możliwość odebrać produkt w kolektomacie znajdującym się w sklepie stacjonarnym. Dzięki partnerstwu z Microsoftem rozwój kolektomatów w retailu będzie bardziej efektywny, poprzez wzgląd na koncepcję store of the future. Gigant technologiczny stawia na rozwój transformacji cyfrowej w branży handlowej wspierającej wygodę klienta, co Collectomate także ma w planach.