Polski startup doceniony za oceanem. Base pozyskał 30 milionów dolarów

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Base, spółka z Krakowa, zamknęła właśnie trzecią rundę finansową. Znane fundusze z Doliny Krzemowej zainwestowały w innowacyjną platformę CRM 30 mln dol. Biorąc pod uwagę poprzednie transze, polski startup zgarnął dotychczas 50 milionów dolarów.

30 mln dol. od inwestorów stojących m.in. za Facebookiem

Inwestorzy z Doliny Krzemowej są zachwyceni krakowskim statupem. O czym Bartek Kiszala, Paweł Niżnik i Uzi Shmilovici, twórcy Base, inteligentnego systemu CRM, przekonali się już trzykrotnie. W marcu ubiegłego roku fundusze inwestycyjne, które stoją za sukcesem takich gigantów jak Facebook, Dropbox, czy Skype, przekazali na rzecz polskiej spółki 15 milionów dolarów. Wcześniej z kolei zasilili konto rodzimego przedsiębiorstwa na blisko 8 milionów dolarów.

Na zdjęciu: Uzi Shmilovici, CEO Base | zdjęcie by Bartosz Pawlik 

Teraz zespół stojący za Base ma kolejny powód do świętowania, bowiem do grona znanych inwestorów zza oceanu dołączyły dwa kolejne fundusze: Tenaya Capital, w którego portfolio znajdziemy m.in. Doctor On Demand i HubSpot oraz Index Ventures, związany z BlaBlaCarem i Flipboardem. Obie instytucje z udziałem inwestorów, znanych z poprzednich rund finansowych, zaufali polskim przedsiębiorcom i wsparli rozwijany przez nich biznes – rekordowymi, jak na nasze warunki – trzydziestoma milionami dolarów.

Z Krakowa do Mountain View

Sukces, tym bardziej jest zadowalający, że mało który startup znad Wisły dociera do trzeciej rundy finansowej i zamyka ją z łącznym wynikiem ponad 50 mln dol. Stewart Gollmer, dyrektor zarządzający Tenaya Capital, stwierdził, że to co przekonało fundusz, któremu przewodniczy, do zainwestowania w Base, to przede wszystkim innowacyjny produkt wspierający proces sprzedaży i dynamicznie budowana baza klientów korzystających z polskiego rozwiązania.

I faktycznie zespół stojący za projektem ma się czym pochwalić, bo przedsięwzięcie jest rozwijane zaledwie od sześciu lat, a oferowane przez Base narzędzia są używane już przez 6,5 tys. firm na całym świecie. W tym rozpoznawalne marki, jak np. Cisco i ZnanyLekarz. Poza tym jeszcze w 2013 roku Base było stosunkowo niewielką spółką, w której pracowało około 20 pracowników. Dwa później liczba ta wzrosła do 100, a zarząd spółki zapowiedział wtedy, że zespół pracowników wkrótce powiększy się o kolejnych 200 osób.

Platforma CRM, która zmieni sposób sprzedaży

Widać więc, że twórcy projektu intensywnie pracują nad zbudowaniem przedsiębiorstwa, które podoła realizacji planom jego lidera. – Skupiamy się na tworzeniu produktu, który zrewolucjonizuje sposób, w jaki firmy sprzedają. Nasza misja jest jasna: zapewnić zespołom sprzedażowym platformę, która poprawi ich wydajność – powiedział Uzi Shmilovici, CEO spółki, w informacji prasowej. Pozyskane środki finansowe najpewniej więc zostaną przeznaczone zarówno na poprawę funkcjonalności platformy i zwiększenie bazy klientów Base. Nam z kolei pozostaje mieć nadzieję, że wkrótce usłyszymy o kolejnym startupie z Polski, który odnosi spektakularne sukcesy.