Jak pokazało badanie Whitepress, 64,5 proc. właścicieli serwisów internetowych i blogów zarabia na reklamach, a jednocześnie 31,7 proc. z nich uważa ten sposób zarabiania za najmniej skuteczny. Powodów tego stanu rzeczy może być wiele. Po pierwsze, rosnące w lawinowym tempie grono internautów blokujących przekazy reklamowe – eksperci z branży reklamowej oszacowali, że globalne straty, jakie do końca 2016 roku poniosą z tego tytułu wydawcy, wyniosą 25 mld dolarów. Po drugie, w dalszym ciągu niska świadomość wydawców w zakresie możliwości oferowanych przez nowe technologie takie jak programmatic. Po trzecie, brak wiedzy właścicieli witryn internetowych dotyczących sposobów optymalizacji powierzchni reklamowych oraz monetyzacji stron internetowych.
Zapotrzebowanie na rynku na tego rodzaju usługi dostrzegli byli menedżerowie Wp.pl oraz Money.pl, Jakub Szczepankowski i Jarosław Wisłocki, założyciele start-upu OptAd360.com. – Szacujemy, że w Polsce istnieje przynajmniej 5000 serwisów, które mogłyby korzystać z przychodów reklamy kupowanej w modelu programmatic. W ten sposób przychody reklamowe polskich e-wydawców mogłyby wynieść łącznie od 100 do 150 mln złotych rocznie – informuje Jakub Szczepankowski z OptAd360.com. – Ze względu na brak wiedzy i niedostępność technologii, wielu wydawców nie zdaje sobie sprawy, że może osiągać wyższe przychody, wykorzystując inteligentne reklamy. Stąd też narodził się pomysł na nasz start-up. Chcemy pomóc e-wydawcom optymalizować powierzchnie reklamowe, korzystając z ogromnego wachlarza możliwości programmatic – dodaje ekspert.
O tym, że odzew wśród wydawców portali internetowych na usługi oferowane przez OptAd360.com jest duży, najlepiej świadczą bardzo dobre wyniki finansowe spółki, osiągane pomimo braku inwestora. W ostatnim czasie grono klientów OptAd360.com powiększyło się m.in. o Gremi Business Polska, do którego należą takie serwisy jak Rp.pl i Parkiet.com, Bonnier Business Polska, właściciel Bankier.pl oraz Pb.pl czy Grupę Wirtualna Polska np. Abczdrowie.pl, Parenting.pl.
– Po sześciu miesiącach działalności na polskim rynku, przekroczyliśmy 2 mln złotych przychodu i celujemy w kolejne 4 mln w drugiej połowie roku – mówi Jakub Szczepankowski z OptAd360.com. – Nasze przychody z czerwca 2016 roku w porównaniu do stycznia 2016 urosły o ponad 200 proc. – podkreśla Szczepankowski.
Start-up zatrudnia obecnie 9 osób, a w planach jest powiększenie zespołu o kolejne 6-8 osób w najbliższych miesiącach. Z myślą o intensywnym rozwoju firmy, OptAd360.com zmienił niedawno siedzibę na większe i przestronniejsze biuro. Start-up planuje w ciągu najbliższych miesięcy przeprowadzenie ekspansji na rynki zagraniczne, w związku z czym rozpoczął rozmowy z inwestorami.
fot. pixabya.com