Polski startup w tropikach – edrone goes Brazil!

Dodane:

Artykuł sponsorowany Artykuł sponsorowany

Udostępnij:

edrone, polski startup z siedzibą w Krakowie, otwiera oddział w Brazylii! Razem z COO Felippe Pereirą, Brazylijczykiem z 10-letnim doświadczeniem w e-commerce rozpoczyna nowy rozdział w swojej historii – tropikalizację edrone CRM i podbój tropikalnego rynku.

Mieszkamy w globalnej wiosce, pracujemy w niej, spotykamy znajomych, robimy zakupy. W tej wiosce jest i Polska, i Chiny, i USA, i Chile i wszystkie inne, podłączone do sieci miejsca na Ziemi. Jeśli firma działa w Internecie w Polsce, to dlaczego nie mogłaby działać w innym miejscu na świecie, na przykład w Brazylii? Przecież to nadal ta sama – globalna – wioska.

Brazylia?

Myśląc o rynkach wartych podboju wskazujemy raczej na USA, Chiny, czy Europę zachodnią, niż na Brazylię. Dlaczego? Owszem, podbój dużych rynków wiąże się z prestiżem i poczuciem osiągnięcia wielkiego sukcesu w biznesie, jednak jest to też ogromne wyzwanie. Nie jest łatwo znaleźć niszę i przebić się na rynku, który osiągnął już bardzo wysoki poziom rozwoju, i na którym panuje spora konkurencja niemalże w każdej możliwej branży. A Brazylia?

Nie myśli się o niej zbyt często, a jeśli już, to przeważnie w kontekście planów urlopowych, nie zaś prowadzenia poważnego biznesu, którego główna siedziba znajduje się w Europie środkowo-wschodniej. A przecież w Brazylii żyje ponad 200 mln ludzi, z czego 60% korzysta aktywnie z Internetu. Dodatkowo połowa wszystkich obywateli ma mniej niż 30 lat! Brazylia to młode społeczeństwo i wciąż rozwijający się rynek – niezwykle sprzyjające warunki dla wejścia nowego gracza w branży e-commerce.

Dream of… tropicalization

Tropikalizacja (ang. tropicalization) to, według słownika języka polskiego, przystosowanie konstrukcji maszyn i urządzeń do pracy w tropikach. Język angielski zdążył już zaadaptować to określenie także w innym kontekście – tropicalization to dostosowanie biznesu do pracy w tropikach. Co to oznacza? Definicja nie jest jeszcze całkowicie wyklarowana, w większości przypadków o “tropicalization” mówi się, kiedy rozwiązanie technologiczne lub sposób organizacji firmy zostaje “przekopiowany” i “przerobiony” przez inną firmę w odpowiedzi na potrzeby rynków tropikalnych. Mówi się też o niej w kontekście pracowników, którzy pracę wykonują zdalnie, mieszkając w tym czasie w krajach okołorównikowych.

W przypadku edrone tropikalizacja polega na dostosowaniu narzędzia, jakim jest edrone CRM do sprzedaży i działania na brazylijskim rynku e-commerce, największym w całej Ameryce Łacińskiej.

With a little help of my… new employees

Dokładna znajomość rynku zdecydowanie ułatwia jego podbój. edrone jest polskim startupem, bez jakichkolwiek wcześniejszych powiązań z Brazylią, czy tamtejszą branżą e-commerce. Oczywiste więc wydawało się zatrudnienie COO z wiedzą i doświadczeniem, który będzie mógł je wykorzystać wprowadzając edrone na zupełnie nowy, tropikalny rynek. Nowym pracownikiem, odpowiedzialnym za działanie edrone w Brazylii, został Felippe Pereira, pochodzący z Sao Paulo dyrektor firmy Sell2Brazil, z ponad 10-letnim doświadczeniem w e-commerce. Felippe aktualnie mieszka zarówno w Sao Paulo, jak i w Barcelonie, skąd zarządza Sell2Brazil – firmą, która pomaga europejskim przedsiębiorcom osiągnąć sukces na rynku brazylijskim.

Tu falas português?

Doświadczony COO to jednak nie wszystko, by zaistnieć na nowym rynku. Potrzebny jest jeszcze odpowiednio dopasowany do lokalnych potrzeb produkt. W przypadku branży e-commerce mowa tu przede wszystkim o języku. Aby podbić tak egzotyczny rynek jak brazylijski, nie wystarczy jedynie wersja anglojęzyczna. Tłumaczenie jest szczególnie istotne w tym przypadku, ponieważ szacuje się, że zaledwie około 3% Brazylijczyków posługuje się płynnie językiem angielskim. Niezbędna więc jest lokalizacja produktu w języku portugalskim, aby nowi brazylijscy odbiorcy mogli swobodnie korzystać z edrone CRM.

Tłumaczeniu podlegają oczywiście wszystkie elementy w panelu konfiguracyjnym, ale oprócz nich konieczne jest przygotowanie także portugalskiej wersji strony edrone.me oraz przetłumaczenie wzorów zawieranych umów na język portugalski. Bez tych elementów zaistnienie na rynku brazylijskim jest praktycznie niemożliwe.

#GoGlobal

Idea Go Global zakłada nie ograniczanie się do tylko jednej lokalizacji, ale sięganie dalej pod każdym względem – zarówno pod kątem obecności produktu na zagranicznych rynkach, jak i zatrudniania specjalistów bez względu na ich miejsce pochodzenia, czy zamieszkania. edrone, startup z Polski, z siedzibą w Krakowie, zatrudniający mieszkającego w Barcelonie specjalistę w celu wprowadzenia firmy na rynek brazylijski zdecydowanie wpisuje się w tę ideę. Tropikalizacja edrone CRM zapowiada dobre widoki na ciepłą przyszłość całej firmy w globalnej wiosce!

Autorka tekstu: Anna Chorzępa