Zdjęcie główne artykułu picjumbo.com
Wielkie sieci handlowe doprowadziły do koncentracji niemal całej dystrybucji żywności w Europie w rękach dziesięciu gigantycznych korporacji. Taka ekspansja doprowadziła tysiące małych rolników, osiedlowych sklepikarzy i całe społeczności do ruiny. Jednocześnie, jakość jedzenia spadła, a ceny systematycznie stale rosną. Polscy przedsiębiorcy postanowili działać i zapraszają świadomych konsumentów do wspólnego rozwoju alternatywnego systemu opartego na lokalnych sklepach.
Wszystko zaczęło się od małego arabskiego warzywniaka w hipsterskiej dzielnicy Kopenhagi – Nørrebro. Prosta aplikacja do zamawiania żywności od lokalnego sklepikarza stała się hitem wśród stałych klientów i stopniowo zaczęła przyciągać nowych. Do twórców aplikacji zaczęli odzywać się lokalni rolnicy i mali producenci szukający rynku zbytu poza niedostępnym dla nich obiegiem supermarketowym. Dla Foopli był to przełomowy moment. Stało się jasne, że rynek mikro-detaliczny potrzebuje nowego modelu zarządzania sprzedażą, który zrealizuje ten potencjał.
Foopla oferuje niezależnym sklepom darmowe narzędzie do sprzedaży online-to-offline oraz dostęp do dashboardu z narzędziami do zamawiania towaru od lokalnych dostawców, podglądu statystyk sprzedaży w czasie rzeczywistym, oraz tworzenia czasowych promocji i kampanii. Wszystko to umożliwia małym sklepikom adaptacje do lokalnych gustów w zależności od lokacji oraz podłączenie dodatkowych serwisów stanowiących o przewadze względem konkurujących supermarketów.