Polski startup walczy o lokalne sklepiki w sercu Skandynawii

Dodane: 28.01.2016

Informacja prasowa

Udostępnij:

Foopla podbija Kopenhagę platformą online-to-offline zrzeszającą niezależne sklepy spożywcze, rzeźników, sklepy rybne i kooperatywy rolne. Zespół chce zainteresować swoją ofertą cały świat. Ma misję ocalenia lokalnej ekonomii przez usprawnienie lokalnego alternatywnego handlu żywnością.

Zdjęcie główne artykułu picjumbo.com

Wielkie sieci handlowe doprowadziły do koncentracji niemal całej dystrybucji żywności w Europie w rękach dziesięciu gigantycznych korporacji. Taka ekspansja doprowadziła tysiące małych rolników, osiedlowych sklepikarzy i całe społeczności do ruiny. Jednocześnie, jakość jedzenia spadła, a ceny systematycznie stale rosną. Polscy przedsiębiorcy postanowili działać i zapraszają świadomych konsumentów do wspólnego rozwoju alternatywnego systemu opartego na lokalnych sklepach.

Wszystko zaczęło się od małego arabskiego warzywniaka w hipsterskiej dzielnicy Kopenhagi – Nørrebro. Prosta aplikacja do zamawiania żywności od lokalnego sklepikarza stała się hitem wśród stałych klientów i stopniowo zaczęła przyciągać nowych. Do twórców aplikacji zaczęli odzywać się lokalni rolnicy i mali producenci szukający rynku zbytu poza niedostępnym dla nich obiegiem supermarketowym. Dla Foopli był to przełomowy moment. Stało się jasne, że rynek mikro-detaliczny potrzebuje nowego modelu zarządzania sprzedażą, który zrealizuje ten potencjał.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem