Messenger API otwiera nowe możliwości przed przedsiębiorcami prowadzącymi działania sprzedażowe na Instagramie. Zowie, polski startup, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatyzacji komunikacji, jest jedną z pierwszych na świecie firm, która obsługuje Messenger API dla Instagrama. Startup został zaproszony do zamkniętego programu beta dla platformy i już dziś umożliwia markom wykorzystanie swojego rozwiązania do komunikacji na Instagramie.
Dzięki integracji Zowie z Messenger API, firmy mogą uwolnić zespół obsługi klienta od powtarzalnych pytań i skupić się na budowaniu relacji z klientami, na przykład doradzając im w procesie zakupu. Tym samym Instagram staje się kolejnym kanałem obsługiwanym przez Zowie – obok platform takich jak Messenger, WhatsApp, Zendesk, Intercom, czy LiveChat.
Zowie pomaga firmom w odciążeniu zespołów obsługi klienta w wielu kanałach i w wielu językach. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, system można wdrożyć w 24h i w pierwszym tygodniu zautomatyzować odpowiedzi na co najmniej 30% pytań. Zespoły obsługi klienta obsługują wszystkie zapytania w jednym panelu, dzięki czemu ich praca jest sprawniejsza i wygodniejsza, a klient może liczyć na taki sam poziom obsługi, niezależnie od wybranej przez siebie formy kontaktu.
– Cieszymy się, że Zowie dołącza Instagram do obsługiwanych kanałów. Messenger API dla Instagrama jest teraz dostępny dla wszystkich deweloperów, którzy pomagają markom w komunikacji z klientami i ulepszaniu związanego z nią doświadczenia użytkownika – mówi Konstantinos Papamiltiadis, VP of Platform Partnerships w Messengerze – Wykorzystując Messenger API dla Instagrama, firmy i deweloperzy mogą efektywnie skalować przepływ wiadomości, by zapewnić lepszą obsługę i rozwijać relacje ze swoimi klientami – dodaje.
Zowie zostało założone w roku 2019 przez Maję Schaefer i Macieja Ciołka. W ciągu 2 lat działalności startup pozyskał klientów z całego świata skupiając się na korporacjach (m.in. Aviva, InPost, L’Oreal, Media Markt) i szybko rosnących organizacjach (Bakkt, Brainly, czy IC Markets).
– Naszym celem jest sprawienie, że automatyzacja obsługi klienta będzie czymś powszechnym, czymś, co jest oczywiste w każdej szybko rozwijającej się firmie. Można tego dokonać tylko w jeden sposób – zmniejszając barierę wejścia. W ten sposób pomagamy firmom z całego świata odpowiadać na miliony pytań miesięcznie szybciej i lepiej, przyczyniając się nie tylko do redukcji kosztów, ale przede wszystkim do zwiększenia satysfakcji klientów. Dlatego bardzo cieszy nas zaufanie Facebooka, dzięki któremu nasi klienci zyskują nowy kanał, w którym mogą obsługiwać swoich klientów, umożliwiając im wybór najwygodniejszej dla nich platformy do kontaktu – mówi Maja Schaefer, CEO i co-founderka Zowie.