Polskie Konopie zamykają rundę pre-seed z kwotą pół mln zł. Finansowanie pochodzi od Januarego Ciszewskiego

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Polskie Konopie zamykają rundę pre-seed z kwotą pół mln zł. Finansowanie pochodzi od Januarego Ciszewskiego

Udostępnij:

January Ciszewski z Imperio ASI S.A. i Intenson Europe znalazł się na pokładzie Polskie Konopie. Firma ogłasza zamknięcie rundy inwestycyjnej. Środki zostaną przeznaczone na rozwój marki Cannabis Nature, skierowanej na rynek Europy Zachodniej.

Dynamiczny rozwój polskiego rynku produktów konopnych, szacowanego na 2 miliardy euro w 2028 r. rozpala wyobraźnię inwestorów. Polskie Konopie S.A. ogłaszają zamknięcie rundy pre-seed w kwocie pół mln zł. Tym samym  spółka osiąga wycenę na poziomie 5 mln zł w niespełna miesiąc po jej założeniu. Finansowanie pochodzi od związanej Januarym Ciszewskim, giełdowej spółki Imperio Alternatywna Spółka Inwestycyjna. Środki z inwestycji zostaną przeznaczone na rozwój marki Cannabis Nature w Polsce oraz ekspansję na rynkach Europy Zachodniej.

– Potencjał rozwoju Polskich Konopi określają globalne trendy i dynamicznie rosnąca popularność produktów konopnych oraz doświadczenie i dotychczasowe sukcesy założycieli spółki. To inwestycja, która wyłoni niekwestionowanego lidera branży konopnej w Polsce i stworzy markę o globalnym zasięgu. – podkreśla January Ciszewski

Głównym obszarem działalności Polskich Konopi S.A. jest produkcja artykułów spożywczych, suplementów diety i kosmetyków na bazie konopi siewnej. W ofercie znajdują się także popularne produkty zawierające CBD. Spółka została założona w połowie 2021 roku. Od tego czasu nie zwalnia tempa, odnotowując na rodzimym rynku ponad pięciokrotny wzrost sprzedaży produktów miesiąc do miesiąca. Intensywnie rozwija sieć sprzedaży na Litwie, Łotwie i w Estonii. Planuje także obecność na dojrzałych rynkach brytyjskim, niemieckim i francuskim oraz w Hiszpanii i we Włoszech. Pozycję firmy umacniają partnerstwa z gigantami rynku FMCG, jak Grupa Eurocash i E.Leclerc oraz sprzedaż produktów poprzez kanały dystrybucji Intenson Europe. Do końca 2022 roku spółka spodziewa się osiągnąć około 6 mln złotych przychodu.

Za sukcesem Polskich Konopi S.A. stoi Intenson Europe – lider rynku superfoods i suplementów diety, który zbudował międzynarodową sieć dystrybucji suplementów diety licznych kanałach sprzedażowych – sieciach drogeryjnych, dyskontach, supermarketach oraz e-commerce. Spółka matka ma w planach zastrzyk kapitału. Zapowiada emisję akcji na platformie crowdfundingowej. Start kampanii przewidziany jest na początku 2022 roku.

– Konopie to rośliny o bardzo szerokim zastosowaniu, dlatego pomysł stworzenia osobnej spółki konopnej wraz z inwestorami kapitałowymi od razu wydał mi się rozwojowy. Strategia rozwoju firmy zakłada w niedługim czasie kolejne rundy inwestycyjne. Pozyskane środki przeznaczymy na rozwój infrastruktury produkcyjnej i dystrybucji. – podsumowuje Michał Lasocki, przewodniczący rady nadzorczej Polskie Konopie S.A., prezes zarządu Intenson Europe.

Europejski rynek konopi rozwija się dynamicznie, również za sprawą pandemii COVID-19. Tylko w 2020 roku konsumenci w Unii Europejskiej wydali około 8,3 miliarda euro na produkty z CBD. Szacuje się, że wartość rynku w Europie do 2024 roku wyniesie nawet 39 miliardów USD. Po legalizacji marihuany rekreacyjnej, będzie rosła z roku na rok nawet o około 20 proc.

 

Przeczytaj również: JR HOLDING zainwestował 5,4 mln zł w PLANTALUX, startup zajmujący się technologią wspomagania wzrostu roślin