Polskie Nevomo, DP World i Deendayal Port Authority zawarły umowę na wdrożenie technologii MagRail w Indiach

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Polskie Nevomo, DP World i Deendayal Port Authority zawarły umowę na wdrożenie technologii MagRail w Indiach

Udostępnij:

Nevomo podpisało z DP World i Deendayal Port Authority umowę dotyczącą wdrożenia napędu magnetycznego, który umożliwi autonomiczny transport szynowy ładunków i kontenerów w porcie Deendayal. DP World wykorzysta technologię MagRail Booster stworzoną przez polski startup Nevomo, aby wykazać jej przydatność w rzeczywistych warunkach portowych w Indiach.

Ekologiczny i zautomatyzowany transport ładunków

W ramach umowy DPA, DP World i Nevomo będą współpracować przy projektowaniu i instalacji na terenie portu pilotażowego toru MagRail Booster o długości 750 metrów. System ten będzie służył do realizacji w pełni zautomatyzowanego i ekologicznego transportu ładunków przy użyciu istniejącej infrastruktury kolejowej, ograniczając konieczność stosowania tradycyjnych lokomotyw, a jednocześnie zwiększając przepustowość, wydajność i bezpieczeństwo portu.

Równolegle z uruchomieniem toru zostanie przeprowadzona strategiczna analiza wykonalności, której celem będzie ocena potencjału wdrożenia technologii MagRail na dużą skalę w indyjskich portach, zgodnie z planem generalnym Premiera rządu Indii Gati Shakti oraz wytycznymi Harit Sagar Green Port.

Wdrożenie technologii MagRail stanowi znaczący wkład w modernizację transportu ładunków w środowisku portowym. System MagRail Booster został zaprojektowany w celu automatyzacji transportu ładunków na krótkich dystansach, czyli przemieszczania towarów na niewielkich odległościach w obrębie portu lub w jego pobliżu, np. między terminalami, magazynami i placami kontenerowymi.

Technologia polskiego startupu

Urządzenia MagRail zostaną zainstalowane bezpośrednio na istniejących torach kolejowych, a tabor poddany niezbędnym adaptacjom. Takie podejście nie wymaga budowy nowych torów, co zapewnia minimalne zakłócenia i szybsze wdrożenie przy zachowaniu niskich kosztów. Technologia MagRail pomoże zmniejszyć zależność od pojazdów z silnikami diesla, obniżyć emisję dwutlenku węgla i zwiększyć wydajność placów przeładunkowych. Wdrożenie tak zaawansowanego technologicznie rozwiązania jeszcze bardziej pozwoli zwiększyć wydajność operacyjną i sprawi, że port stanie się poligonem doświadczalnym dla nowej generacji zrównoważonych technologii transportowych w Indiach.

Umowa została podpisana w obecności Ministra ds. portów, żeglugi i dróg wodnych (MoPSW), Shri Sarbananda Sonowal i Jego Ekscelencji Sułtana Ahmed bin Sulayem, prezesa i dyrektora generalnego DP World, pomiędzy Shri Sushil Kumar Singh, IRSME, prezesem Deendayal Port Authority (DPA), a Yuvraj Narayan, zastępcą dyrektora generalnego i dyrektorem finansowym DP World, podczas India Maritime Week 2025 w Bombaju.

Czytaj również: