Uroczysta Gala „Lubię, bo Polskie 2018” odbyła się 28 listopada br. o godz. 19.00 w Studiu im. Agnieszki Osieckiej w Warszawie. Gospodarzami wieczoru byli dziennikarze radiowej Jedynki: Agnieszka Kunikowska oraz Marcin Kusy. Wydarzenie uświetnił występ Artystów Studia Piosenki Teatru Polskiego Radia: Karoliny Łopuch, Oliwii Skóry, Filipa Rychcika oraz Mateusza Wiśniewskiego, którzy wykonali największe przeboje z repertuaru Czesława Niemena.
Wyboru zwycięzców Rankingu dokonała specjalnie powołana Kapituła, w której skład weszli: Arkadiusz Ekiert – z Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia, Przewodniczący Kapituły, Andrzej Rogoyski – Prezes Zarządu Polskiego Radia, Mariusz Staniszewski – Członek Zarządu Polskiego Radia, Michał Mońko – Dyrektor Redaktor Naczelny Programu 1 Polskiego Radia, Wiktor Świetlik – Dyrektor Redaktor Naczelny Programu 3 Polskiego Radia, Paweł Piszczek – Dyrektor Redaktor Naczelny Polskiego Radia 24 i Informacyjnej Agencji Radiowej, Cezary Kaźmierczak – Prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, prof. Elżbieta Mączyńska-Ziemacka, Marcin Roszkowski – Prezes Instytutu Jagiellońskiego, Andrzej Sadowski – Prezydent Centrum im. Adama Smitha oraz Marek Zuber – ekonomista.
Tegoroczni zwycięzcy rankingu zostali wyłonieni tym razem w pięciu kategoriach:
– Najlepszy polski produkt ekologiczny 2018 – Symbio Polska, Żywność ekologiczna.
– Najlepsza polska usługa 2018 – LINK4 Towarzystwo Ubezpieczeń, LINK4 Kasa Wraca.
– Najlepszy polski produkt eksportowy 2018 – Fabryka Mebli „FORTE”, Meble.
– Polski produkt innowacyjny 2018 – PKO Bank Polski, Aplikacja mobilna IKO.
– Polska marka 2018 – Hortex
Przyznana została także specjalna nagroda Firma 100-lecia z okazji Jubileuszu 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości. Otrzymała ją firma PKO Bank Polski.
Najważniejszym celem zorganizowanego przez Polskie Radio Rankingu „Lubię, bo Polskie’’ jest promowanie polskich produktów i usług, a także wspieranie rodzimych przedsiębiorców, których praca, talent i zaangażowanie stoją u podstaw sukcesu krajowej gospodarki. W ramach przedsięwzięcia słuchacze Polskiego Radia są informowani w jakiej mierze zakup polskich produktów i korzystanie z usług polskich przedsiębiorców wpływają na koniunkturę gospodarczą oraz jak przekłada się to na wymierne korzyści dla społeczeństwa.
Honorowy Patronat nad wydarzeniem objęli: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Energii oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.