Nie zawsze pod ręką
Trzy lata temu, Tomasz Szturmaj wraz z narzeczoną zabrali się za organizację ślubu i wesela. Lista gości była długa, liczba spraw do załatwienia jeszcze dłuższa. – Moja żona bardzo dobrze sobie z tym radziła i miała wszystko dokładnie posegregowane i zapisane w swoim notesie. Szkoda, że notes nie zawsze był pod ręką i tylko ona wiedziała, jak się w nim poruszać – opowiada.
Największe problemy dotyczyły jednak zarządzania listą gości, np. usadzania ich przy stołach oraz oznaczaniem ich potwierdzeń przybycia. – Pokreśliliśmy wtedy bardzo dużo kartek i straciliśmy mnóstwo cennego czasu – wspomina Tomasz Szturmaj. Pomysłodawca PlanWeselny.pl pomyślał wtedy, że warto stworzyć aplikację internetową, która pomoże w organizacji tak ważnej uroczystości.
Jeden temat
Wtedy pracował na etacie nad innym startupem i nie miał czasu na realizację swojego pomysłu. Decyzję o przejściu na swoje podjął w tym roku, założył własną działalność gospodarczą i pomiędzy zleceniami tworzył zarys swojego projektu. – Początkowo miała być to aplikacja ogólna, służąca do organizacji wesel oraz innych wydarzeń. Ostatecznie zdecydowałem się skupić się tylko na jednym temacie – mówi.
Wraz z pomocą żony oraz kilku znajomych, którzy mieli podobne doświadczenia określili główne funkcje aplikacji oraz kolejność ich wykonania. Na początku projekt powstawał po godzinach, co (jak wspomina) było bardzo męczące po normalnym dniu pracy przy komputerze. Teraz zespół skupia się głównie na rozwoju swojego produktu.
Lista zadań
Aplikacja webowa działa na zasadzie panelu do zarządzania całym wydarzeniem. Na jednym z plansz znajdziemy np. listę zadań do wykonania. Po jej wygenerowaniu warto uzupełnić pewne informacje o wydarzeniu i wpisać: datę ślubu, listę gości i zakładany budżet. Za pomocą PlanWeselny możemy też zapisywać, kto z gości potwierdził przybycie. Pierwsze zadania do wykonania zostaną wygenerowane automatycznie.
– Na starcie każdemu nowemu użytkownikowi dodajemy listę najważniejszych zadań przy organizacji ślubu i wesela. Zadania wyświetlają się w kolejności od najbardziej pilnych – opowiada założyciel portalu. – Stworzyliśmy tę listę, ponieważ wiele osób nie wie od czego zacząć lub nie wie, kiedy zająć się daną sprawą np. wyborem fotografa – mówi Tomasz Szturmaj.
Podpowiedzi
PlanWeselny składa się jednak z wielu innych elementów. Za pomocą tej aplikacji webowej możemy zarządzać budżetem, kontaktem z gośćmi czy rozmieszczeniem ich przy stołach. Tomasz Szturmaj uważa, że warty uwagi jest system podpowiedzi. Jego aplikacja doradza, za co należy zabrać się w pierwszej kolejności. – Najważniejszym celem jest zaoszczędzenie czasu i nerwów młodej parze – dodaje.
Zespół niedawno udostępnił publiczną wersję MVP aplikacji, która zawiera podstawowe funkcjonalności. Zapowiada, że teraz mamy dostęp do 5-10% wszystkich pomysłów, których lista rośnie z dnia na dzień. – Obecnie pracujemy nad kilkoma bardzo ciekawymi i pomocnymi funkcjami, aby jeszcze bardziej pomóc zaoszczędzić czas naszych użytkowników – mówi.
Plany
– W przyszłości chcemy stworzyć system do generowania zaproszeń, winietek i innej papeterii za pomocą gotowych szablonów – dodaje. Teraz jest najbardziej zadowolony z funkcji układu stołów, która pozwala określić stół na sali i rozsadzać gości według upodobań. Pracuje nad wersją premium, która ma pozwolić na dalszy rozwój firmy.
– Równolegle tworzymy katalog firm weselnych, w którym będzie można wykupić dodatkowe opcje reklamowe i takie funkcje jak wyróżnienie, podświetlenie itp. Kolejna rzecz to reklamy, które będą się wyświetlały przy artykułach o organizacji wesel – dodaje. Zespołowi udało się podjąć pierwsze współprace z domami weselnymi, pojawi się też na targach ślubnych, a w dalszych planach chce stworzyć zagraniczną wersję serwisu.