Pomogliśmy w powstaniu 142 nowych firm i 104 nowych miejsc pracy. Podsumowanie 2021 r. Youth Business Poland

Dodane:

Youth Business Poland Youth Business Poland

Pomogliśmy w powstaniu 142 nowych firm i 104 nowych miejsc pracy. Podsumowanie 2021 r. Youth Business Poland

Udostępnij:

Ten rok był dla nas wyjątkowy! Udało nam sporo więcej, niż sobie założyliśmy. Poprowadziliśmy ponad 1.600 godzin warsztatów, webinarów, mentoringu i szkoleń co zaowocowało powstaniem 142 nowych firm oraz przyczyniliśmy się do stworzenia 104 nowych miejsc pracy. Podczas tych wyjątkowych 12 miesięcy wsparliśmy aż 363 przedsiębiorców w rozwoju oraz pomogliśmy w otrzymaniu wsparcia grantowego w wysokości blisko 500 000 zł, co daje nam jeszcze większą motywację oraz napędza do działania.

Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.

Rok 2021 zmienił sposób działania w wielu firmach. To, co kiedyś odbywało się w świecie realnym, przeniosło się do Internetu. Wielu to pomogło, innym utrudniło pracę, a nam pozwoliło jeszcze lepiej wspierać oraz pomagać w rozwoju większą liczbę osób, którzy do tej pory, z racji miejsca zamieszkania, nie mogli brać udziału w różnych programach i warsztatach.

Zorganizowaliśmy: 

  • Program akceleracyjny Mazovian Startup skierowany do startupów pozytywnego wpływu, którego celem było wsparcie, pomoc w zweryfikowaniu modelu biznesowego, rozwoju i skalowaniu. W ramach programu zostały przyznane nagrody o wartości ponad 100 000 zł.
  • Konkurs Startuj z Mazowsza adresowany do mazowieckich startupów, które tworzą innowacyjne pomysły i produkty, a ich działalność nie jest dłuższa niż 3 lata. Zwycięzcy otrzymali nagrody finansowe o wartości 90 000 zł.
  • Katalizator Rozwoju firmy to autorski, kompleksowy i innowacyjny program akceleracyjny Fundacji, który wspierał rozwój i wsparcia początkujących firm. W tym roku odbędzie się jubileuszowa 10. edycja programu.
  • Spotkania networkingowe MSODI, których celem było nawiązanie relacji i budowanie sieci połączeń i partnerstw pomiędzy MŚP – Startupami i Instytucjami Otoczenia Biznesu.
  • Biznes Nawigator – cykl inspirujących prelekcji i paneli dyskusyjnych dla przedsiębiorców i startupów, mające na celu pomoc w rozwoju, digitalizacji i pozyskaniu finansowania w trakcie pandemii.
  • Projekt YES – Young Entrepruners Suuceed skierowany do młodych ludzi, którzy szukali wsparcia w rozwoju i otwarciu firmy.
  • Kurs Digital Marketing Academy dla młodych osób szukających swojej nowej ścieżki na rynku pracy i chcących się rozwijać w digital marketingu. Do ostatniej edycji zgłosiło się blisko 250 osób.
  • Program Wake Up Your Business, który miał na celu wsparcie mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw borykających się z trudnościami w utrzymaniu firmy wynikającymi z trudnej sytuacji gospodarczej spowodowanej pandemią COVID-19
  • Projekt we współpracy z Fundacją Carrefour i foodtech.ac. skierowany do startupów z obszaru foodtech. W tym roku Fundacja przeznaczyła grant w wysokości 100 000 euro, aby wspierać polskie inwestycje w nowe technologie, a tym samym obniżyć wpływ żywienia na środowisko.

Dajemy sporo, a jeszcze więcej otrzymujemy

Misją YBP jest rozwój przedsiębiorczości i kompleksowe wsparcie młodych ludzi, aby mogli w pełni rozwijać swój potencjał, tworzyć stabilne firmy i nowe miejsca pracy.

– To, co nam daje największą satysfakcję to ta prawdziwa wdzięczność i podziękowanie od uczestników, którzy czuję, że otrzymali niezbędną wiedzę oraz nieocenioną pomoc, aby jeszcze lepiej rozwijać swoje biznesy mające pozytywny wpływ na nasze środowisko. Daje nam to potwierdzenie, że to, co robimy, jest wyjątkowe i cieszymy się, że możemy dołożyć cegiełkę do rozwoju przedsiębiorczości w Polsce. – podkreśla Adrian Migoń, CEO Youth Business Poland

Dzięki połączeniu sił i współpracy m.in. z Urzędem Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Bankiem Gospodarstwa Krajowego, Accenture Polska, Fundacją Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga, Carrefour, Google.org, ROHLIG SUUS Logistics i PwC Polska widzimy, że dajemy realne wsparcie, pomagamy w rozwoju nowatorskich projektów oraz wspieramy wzrost innowacji w regionie.

– Głęboko wierzymy, że nasze działania wspierające rozwój przedsiębiorczości wśród młodych to paliwo dla postępu społecznego i gospodarczego w Polsce. W projekcie Mazovian Startup spotkaliśmy wyjątkowych ludzi, bo tych, którzy nie tylko chcą rozwijać biznes, ale też żyć odpowiedzialnie. Potrzeba nam takich liderów zmiany i cieszymy się, że możemy być częścią ich historii. – mówi Dorota Szostek-Rustecka, prezes Fundacji Citi Handlowy im. L. Kronenberga

– Naprawdę jestem zaskoczony, bo ta wiedza, którą dostaliśmy na szkoleniach, była świetnym uzupełnieniem. Pomogła nam uporządkować wiele tematów biznesowych i odpowiednio je usystematyzować, za co jestem niezmiernie wdzięczny. Udział pomógł nam zbadać naszego docelowego klienta i doprecyzować model biznesowy co okazało się niezbędne, aby jeszcze lepiej rozwijać nasz startup. To, co jest najważniejsze, to nie wygrana, ale sam udział w programie, który daje niesamowitą energię i wiedzę umożliwiającą przemianę małego lokalnego startupu w międzynarodową dużą firmę. – podsumowuje Eugeniusz Adintsov CEO BreadPack – zwycięzcy II edycji programu akceleracyjnego Mazovian Startup.

Młodzi przedsiębiorcy szukają wsparcia i możliwości rozwoju

Udało nam się zbudować największy i jeden z prężniej działających programów mentoringowych, który skupia w swoich szeregach samą śmietankę najlepszych i doświadczonych Mentorów w Polsce. Program posiada ponad 10-letnią tradycję, a jego standardy zostały wypracowane na podstawie sprawdzonych w praktyce standardów największych na świecie organizacji mentoringowych takich jak: Youth Business International, EMCC – Europejskie Centrum Mentoringu i Coachingu czy International Mentoring Association.

Mentoring YBP to przede wszystkim partnerska relacja zorientowana na odkrywanie i rozwijanie potencjału przedsiębiorcy i jego startupu, w której mentor zadaje odpowiednie pytania, wspiera, dzieli się swoim doświadczeniem i towarzyszy w rozwoju firmy.

Nasza, a przede wszystkim Mentorów, praca, została doceniona w wyjątkowym konkursie „Super M” organizowanym przez EMCC International. Gdzie spośród aplikujących 32 programów otrzymaliśmy wyróżnienie za najlepszy program mentoringowy w Polsce.

Widzimy także coraz większe zainteresowanie i wzrost aktywności w Internecie. Coraz więcej użytkowników kontaktuje się z nami w celu omówienia swojego pomysłu, otrzymania odpowiedniego wsparcia czy uzyskania odpowiedzi na nurtujące pytania.
Nasze social media również cieszą się dużym zainteresowaniem: na Facebook-u przybyło ponad 1000 nowych obserwujących, a na LinkedIn-ie odnotowaliśmy wzrost o ponad 100%.

Większa świadomość – coraz więcej Social Startup

Widzimy coraz większą świadomość oraz odpowiedzialność młodych przedsiębiorców, którzy tworzą swoje projekty z myślą o istotnych społecznie kwestiach, które wywierają ogromny wpływ na jakość życia.

– Dążenie do innowacji wpisuje się w nasze DNA, a dzięki Fundacji Carrefour możemy wesprzeć przyszłościowe inicjatywy na naszym rynku. Kieruje nami nie tylko potrzeba odpowiedzi na wyzwania przyszłości, lecz także chęć odpowiedzi na oczekiwania coraz więcej ludzi, którzy szukają zdrowych produktów i usług przygotowanych w odpowiedzialny sposób. Bardzo cieszy nas, że młode polskie firmy współdzielą tę wizję i oferują oryginalne, perspektywiczne rozwiązania. – mówi Justyna Orzeł, Wiceprezes Zarządu, Sekretarz Generalny i Dyrektor Zasobów Ludzkich Carrefour Polska.

2021 roku pokazał, że dla młodych innowatorów jest to niezwykle ważne, aby zaprzęgać swoją przedsiębiorczość do tworzenia firm przynoszących nie tylko zysk, ale również znaczącą zmianę dla świata, a przede wszystkim dla jego mieszkańców.

W ramach II edycji konkursu Startuj z Mazowsza zgłosiło się największa ilość startupów o pozytywnym oddziaływaniu na środowisko lub społeczeństwo.

– Naszym celem jest stworzenie przyjaznej przestrzeni dla startupów do dzielenia się swoimi projektami, pozyskania kontaktów umożliwiających dalsze udoskonalenie innowacji oraz promocji wypracowanych produktów. – mówi Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego.

Razem możemy więcej

Dzięki współpracy z HUBHUB udało nam się zorganizować wydarzenie networkingowe „Up with HubHub” skierowane do społeczności startupowej. Spotkania odbyły się na 21. piętrze tarasu widokowego nowoczesnego kompleksu Varso w samym centrum Warszawy.

Pomysł zrodził się po to, aby dać namiastkę normalności w trakcie trwania pandemii i prawdziwego kontaktu twarzą w twarz, a także umożliwić poszerzeniu sieci kontaktu i budowanie relacji biznesowych w nieformalnej atmosferze.

A co dalej…?

– Naszym celem jest współtworzenie ekosystemu przedsiębiorczości w Polsce. Zauważamy rosnące od lat zaangażowanie w rozwój kompetencji przedsiębiorczych zarówno przez Państwo, biznes jak i organizacje pozarządowe. Wiele z tych idei przynosi świetne rezultaty. Żeby jednak były one skalowalne i dawały efekty całemu społeczeństwu, potrzebna jest współpraca wszystkich stron, dlatego też będziemy jeszcze bardziej i efektywniej działać dla dobra innowacyjności i przedsiębiorczości w Polsce. – podsumowuje Adrian Migoń.